Main Menu
User Menu

Jakovlev UT-1

Yakovlev UT-1

Яковлев УТ-1

     
Název:
Name:
Jakovlev UT-1
Originální název:
Original Name:
Яковлев УТ-1
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
DD.MM.1936-DD.MM.1940 Letecký opravárenský závod č. 47 Maxima Gorkého, Leningrad /
DD.MM.1936-DD.MM.1939 Letecký kombinát č. 150, Stupino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1242:
1? závod č. 115
982 závod č. 47
259 závod č. 150
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
434 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
596 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
611 kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,300 m
Délka:
Length:
5,750 m
Výška:
Height:
2,340 m
Plocha křídla:
Wing Area:
9,58 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
62,21 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-11G vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 80/88 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
234 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
206 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
670 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Prototyp byl označen jako AIR-14 (čtrnáctá konstrukce A. S. Jakovleva).
Letoun byl nejdříve poháněn Motorem M-11 o výkonu 74 kW a o něco později byly poháněny výkonnějšími verzemi motoru M-11, konkrétně M-11G o výkonu 86 kW a M-11E o výkonu 100 kW.
Přibližně 50 letadel UT-1 bylo na počátku války ozbrojeno dvojicí kulometů ŠKAS ráže 7,62 mm a neslo 2-4 malé pumy nebo 2-4 neřízené rakety RS-82, tyto stroje potom podnikaly útoky na německá postavení pod označením UT-1B. Tyto stroje operovaly především okolo Sevastopolu, letouny, které dokázaly přežít toto nasazení byly v roce 1942 výzbroje zbaveny.
Zdroje:
Sources:
L+K 16/1978, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Jakovlev UT-1
https://www.aviastar.org/air/russia/yak_ut-1.php
https://www.airwar.ru/enc/other1/ut1.html
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20031.htm
https://www.luxavia.ru/item/53
https://rusaviagold.narod.ru/Airplane/UT1/ut1.htm
https://www.aviarmor.net/aww2/Trainer/ussr/ut1.htm
archiv autora

Jakovlev UT-1 -


Jakovlev UT-1 -


Jakovlev UT-1 -


Jakovlev UT-1 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-1-t116457#429877Verze : 1
MOD
Dôstojníci nemeckej armády si prezerajú ukoristený UT-1, v pozadí Polikarpov I-16, neznáma lokalita, rok 1941. Všimnite si muža v uniforme stojaceho v kokpite lietadla. Rukávová páska s hákovým krížom a čiapka nasvedčujú, že ide zrejme o príslušníka SA (Sturmabteilung).


www.asisbiz.com

Jakovlev UT-1 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-1-t116457#537788Verze : 4
MOD