Název: Name: | T-54AM | |
Originální název: Original Name: | T-54AM | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.1964 Zakłady Mechaniczne w Łabędach, Łabędy / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.1964 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 765 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1958 T-55A | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 36400 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 9000 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6040 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3270 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2400 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 425 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 580 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,079 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Korba: - přední - 100 mm, 60°/55° - boční - 80 mm - zadní - 45 mm, 60°/17° - horní - 30-20 mm - spodní - 20 mm Věž: - přední - 200-108 mm, 0-60° - boční - 160-86 mm, 0-60° - zadní - 65-78 mm, 0-45° - horní - 30 mm, 81° | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | W-54 | |
Výkon: Power: | 382 kW při 2000 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanické | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 50 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 30 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 830 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,7 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,4 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 100 mm kanón D-10TG (34 nábojov) | |
Vedlejší: Secondary: | 1 x 7,62 mm guľomet SG-43 (spriahnutý) 1 x 7,62 mm guľomet SG-43 (v prednej časti trupu) 1 x 12,7 mm guľomet DSzK (protiletadlový) 2 x dýmovnička BDŠ-5 (na zadnej časti veže) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Licenčná upravená verze T-54A s prvkami T-54B Odvodené verzie: T-54AD - veliteľský tank | |
Zdroje: Sources: | Kolektív: T-54/55 časť 2, Vojenno-techničeskaja seria 103, Tornado |
URL : https://www.valka.cz/T-54AM-t116442#630721Verze : 0
buko1
MOD
T-54AM
V roku 1958 sa začala v továrni Bumbar-Labedy v meste Glivice licenčná výroba sovietskeho tanku T-54A, ktorý bol v roku 1963 upravený poľskými konštruktérmi ako T-54AM. Výroba prebiehala do konca roku 1964, keď bola nahradená licenčnou výrobou typu T-55.
Poľskí konštruktéri nevyrábali len kópiu pôvodného vzoru, ale previedli rad konštrukčných zmien – podarilo sa im zvýšiť množstvo vezenej munície, na veži použili prvky z tanku T-54B, inštalovali posilovače riadenia a spojky, vylepšili mazací systém motora a zefektívnili štartovanie pomocou stlačeného vzduchu. Zmenili kryt motorového priestoru, otvory nad žalúziami chladičov dostali oválny tvar. Zväčšili počet prídavných nádrží paliva (z troch na šesť), čím sa im podarilo zvýšiť dojazd na 830 km. Nová prídavná, tzv. L-nádrž (podľa svojho tvaru) bol nainštalovaná do priestoru nad pravým pásom v časti rozšírenia trupu pod vežou, dve ďalšie nad ľavý pás. Inštalácia nádrží so sebou priniesla zmenu umiestnenia a počtu skriniek s príslušenstvom a náhradnými dielmi (ZIP). Charakteristickým znakom poľských tankov sa stala skrinka umiestnená na ľavej strane veže (neskoršie série tu mali umiestnené skrinky dve).
Na báze T-54AM sa vyrábala aj veliteľská verzia označovaná ako T-54AD (D – dowodca) s ďalšou rádiostanicou, pre ktorú konštruktéri zväčšili zadnú časť veže (T-54AD boli určené pre veliteľov tankových plukov a ich náčelníkov štábu).
Pozn.: nezamieňať so sovietskym modernizovaným tankom T-54AM, ktorý vznikol modernizáciou T-54A v 70. rokoch 20. storočia.
Zdroj: Kolektív: T-54/55 časť 2, Vojenno-techničeskaja seria 103, Tornado
V roku 1958 sa začala v továrni Bumbar-Labedy v meste Glivice licenčná výroba sovietskeho tanku T-54A, ktorý bol v roku 1963 upravený poľskými konštruktérmi ako T-54AM. Výroba prebiehala do konca roku 1964, keď bola nahradená licenčnou výrobou typu T-55.
Poľskí konštruktéri nevyrábali len kópiu pôvodného vzoru, ale previedli rad konštrukčných zmien – podarilo sa im zvýšiť množstvo vezenej munície, na veži použili prvky z tanku T-54B, inštalovali posilovače riadenia a spojky, vylepšili mazací systém motora a zefektívnili štartovanie pomocou stlačeného vzduchu. Zmenili kryt motorového priestoru, otvory nad žalúziami chladičov dostali oválny tvar. Zväčšili počet prídavných nádrží paliva (z troch na šesť), čím sa im podarilo zvýšiť dojazd na 830 km. Nová prídavná, tzv. L-nádrž (podľa svojho tvaru) bol nainštalovaná do priestoru nad pravým pásom v časti rozšírenia trupu pod vežou, dve ďalšie nad ľavý pás. Inštalácia nádrží so sebou priniesla zmenu umiestnenia a počtu skriniek s príslušenstvom a náhradnými dielmi (ZIP). Charakteristickým znakom poľských tankov sa stala skrinka umiestnená na ľavej strane veže (neskoršie série tu mali umiestnené skrinky dve).
Na báze T-54AM sa vyrábala aj veliteľská verzia označovaná ako T-54AD (D – dowodca) s ďalšou rádiostanicou, pre ktorú konštruktéri zväčšili zadnú časť veže (T-54AD boli určené pre veliteľov tankových plukov a ich náčelníkov štábu).
Pozn.: nezamieňať so sovietskym modernizovaným tankom T-54AM, ktorý vznikol modernizáciou T-54A v 70. rokoch 20. storočia.
Zdroj: Kolektív: T-54/55 časť 2, Vojenno-techničeskaja seria 103, Tornado
URL : https://www.valka.cz/T-54AM-t116442#402981Verze : 1
buko1
MOD
Kolóna tankov T-54AM.
Poľský tank T-54AM
Zdroj: Wojskowy Przegląd Techniczny 7/1987; ISSN 0137-7280
Období | - |
Typ stroje | T-54AM |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Poľský tank T-54AM
URL : https://www.valka.cz/T-54AM-t116442#629959Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.