Název: Name: | T-55MB | |
Originální název: Original Name: | Т-55МБ | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1984-DD.MM.198R ?, ? / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.198R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR ? | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 37400 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 9000 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6040 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3526 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2350 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 392 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 580 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,09 MPa | |
Pancéřování: Armour: | 100 mm + 150 mm (predná časť trupu) 200 mm (predná časť veže) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | V-55U | |
Výkon: Power: | 456 kW při 2000 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanické | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 54 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 35 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,7 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,41) m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1 x 100 mm kanón D-10T2S (43 nábojov) so stabilizátorom Cyklon-M1 a laserovým diaľkomerom KTD-2, PTRS 9K116 Bastion | |
Vedlejší: Secondary: | 1 x 7,62 mm guľomet PKT (spriahnutý) 1 x 12,7 mm guľomet DŠKM (protilietadlový) 8 x granátomet 902B zadymovacie zariadenie TDA | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Objem palivových nádrží: 450 l Zameriavač: TŠSM-32 Prístroj nočného videnia: TPN-1 (strelec) Tank je vybavený protiradiačnou ochranou a systémom kolektívnej ochrany pred ZHN (filtračno-ventilačné zariadenie) Rádiostanica: R-173 1) s prípravou do 5 m (súprava na hlboké brodenie) | |
Zdroje: Sources: | Kolektív: T-54/55 časť 1, Vojenno-techničeskaja seria 102, Tornado |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-55MB-t116439#402975Verze : 0
buko1
MOD
Koncom 70. rokov 20. storočia bolo jasné že tanky T-55 (T-55A) svojimi charakteristikami už nepostačujú pre plnenie úloh na modernom bojisku. Preto vedenie Sovietskej armády 25.07.1981 rozhodlo o ich modernizácii s cieľom zvýšiť úroveň ochrany a palebné možnosti tanku na úroveň T-64A a T-72.
Úlohu modernizácie dostali konštruktéri KBTM Omsk. Ten v roku 1983 predstavil modernizované tanky T-55M / T-55M1 (modernizácia T-55), T-55AM / T-55AM1 (modernizácia T-55A) a T-55AD (modernizácia T-55A s využitím aktívnej ochrany Drozd). V roku 1984 predstavili na báze tanku T-55M ďalšiu modernizáciu, založenú na zvýšení pasívnej ochrany tanku použitím blokov dynamickej ochrany a označenú ako T-55MB.
Zvýšenie palebných možností tanku T-55MB bolo realizované rovnako ako u tanku T-55M - tank bol vybavený systémom riadenia paľby "Volna" (laserový diaľkomer KDT-2, balistický počítač BV-55 a zameriavač TŠDM-32PV), bol inštalovaný nový stabilizátor kanóna Cyklon-M1 a tank získal možnosť používať z hlavne odpaľované PTRS systému 9K116 Bastion (náboj 3UBK-10-1 s raketou 9M117). Rovnako boli modernizované aj prostriedky spojenia (rádiostanica R-113 bola nahradená rádiostanicou R-173), hlaveň bola vybavená termoplášťom, boli inštalované nové protipožiarne systémy a na vežu boli inštalované vrhače dymových granátov 902B. Na boky korby sa inštalovali gumotextilné protikumulatívne kryty ("ekrany") s hrúbkou 10 mm. Ich inštalácia zväčšovala šírku tanku tak, že pred prepravou po železnici sa museli demontovať. Dno korby dostalo protimínovú ochranu (doplnkový pancie hrúbky 20 mm po druhý pár pojazdových kolies). Zmenené boli aj charakteristiky podvozku (dynamický chod pojazdových kolies zvýšený z 135-149 mm na 162-182 mm, hnacie koleso dostalo navarený kryt, ktorý bránil zvlečeniu pásu), vrátane zmien pásov.
Na rozdiel od T-55M nie je predná časť veže a trupu chránená doplnkovým oceľovým pancierom, ale blokmi dynamickej ochrany vyvinutými vo Vedecko-výskumnom inštitúte obrnenej techniky v Kubinke pod vedením V.N.Bryzgova. Niektoré tanky T-55MB majú tieto bloky použité aj na prednej časti bokov trupu.
Nárast hmotnosti tanku (aj keď nie taký výrazný aku u verzie T-55M) bol eliminovaný inštaláciou výkonnejšieho motora V-55U (časť tankov obdržala motor V-46-5M s výkonom 690 hp, tieto tanky boli označované ako T-55MB-1).
Okrem tankov T-55 boli takto modernizované aj tanky T-55A, ktoré dostali označenie T-55AMB (T-55AMB-1 ak mali inštalovaný motor V-46-5M). Modernizácia tankov T-55 na verziu T-55MB prebiehala v opravárenských závodoch ministerstva obrany Sovietskeho zväzu v rámci generálnych opráv tankov.
Verzie:
T-55MB-1 - verzia s motorom V-46-5M s výkonom 507 kW (690 hp)
Zdroj: https://detavlad.ru/item/1
Kolektív: T-54/55 časť 1, Vojenno-techničeskaja seria 102, Tornado
Úlohu modernizácie dostali konštruktéri KBTM Omsk. Ten v roku 1983 predstavil modernizované tanky T-55M / T-55M1 (modernizácia T-55), T-55AM / T-55AM1 (modernizácia T-55A) a T-55AD (modernizácia T-55A s využitím aktívnej ochrany Drozd). V roku 1984 predstavili na báze tanku T-55M ďalšiu modernizáciu, založenú na zvýšení pasívnej ochrany tanku použitím blokov dynamickej ochrany a označenú ako T-55MB.
Zvýšenie palebných možností tanku T-55MB bolo realizované rovnako ako u tanku T-55M - tank bol vybavený systémom riadenia paľby "Volna" (laserový diaľkomer KDT-2, balistický počítač BV-55 a zameriavač TŠDM-32PV), bol inštalovaný nový stabilizátor kanóna Cyklon-M1 a tank získal možnosť používať z hlavne odpaľované PTRS systému 9K116 Bastion (náboj 3UBK-10-1 s raketou 9M117). Rovnako boli modernizované aj prostriedky spojenia (rádiostanica R-113 bola nahradená rádiostanicou R-173), hlaveň bola vybavená termoplášťom, boli inštalované nové protipožiarne systémy a na vežu boli inštalované vrhače dymových granátov 902B. Na boky korby sa inštalovali gumotextilné protikumulatívne kryty ("ekrany") s hrúbkou 10 mm. Ich inštalácia zväčšovala šírku tanku tak, že pred prepravou po železnici sa museli demontovať. Dno korby dostalo protimínovú ochranu (doplnkový pancie hrúbky 20 mm po druhý pár pojazdových kolies). Zmenené boli aj charakteristiky podvozku (dynamický chod pojazdových kolies zvýšený z 135-149 mm na 162-182 mm, hnacie koleso dostalo navarený kryt, ktorý bránil zvlečeniu pásu), vrátane zmien pásov.
Na rozdiel od T-55M nie je predná časť veže a trupu chránená doplnkovým oceľovým pancierom, ale blokmi dynamickej ochrany vyvinutými vo Vedecko-výskumnom inštitúte obrnenej techniky v Kubinke pod vedením V.N.Bryzgova. Niektoré tanky T-55MB majú tieto bloky použité aj na prednej časti bokov trupu.
Nárast hmotnosti tanku (aj keď nie taký výrazný aku u verzie T-55M) bol eliminovaný inštaláciou výkonnejšieho motora V-55U (časť tankov obdržala motor V-46-5M s výkonom 690 hp, tieto tanky boli označované ako T-55MB-1).
Okrem tankov T-55 boli takto modernizované aj tanky T-55A, ktoré dostali označenie T-55AMB (T-55AMB-1 ak mali inštalovaný motor V-46-5M). Modernizácia tankov T-55 na verziu T-55MB prebiehala v opravárenských závodoch ministerstva obrany Sovietskeho zväzu v rámci generálnych opráv tankov.
Verzie:
T-55MB-1 - verzia s motorom V-46-5M s výkonom 507 kW (690 hp)
Zdroj: https://detavlad.ru/item/1
Kolektív: T-54/55 časť 1, Vojenno-techničeskaja seria 102, Tornado
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-55MB-t116439#402980Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.