Název: Name: | Avia B-71 | Avia B-71 |
Originální název: Original Name: | Avia B-71 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.07.1939-DD.04.1941 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice DD.MM.1939-DD.11.1940 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.04.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 Aero (c/n 107-151) 66 Avia (c/n 152-217) 61 dodáno ze SSSR1) (c/n 1-61) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.07.1939 B-71.152 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4137 kg | 9121 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6000 kg | 13228 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,33 m | 66ft 8,38in |
Délka: Length: | 12,27 m | 40ft 3,06in |
Výška: Height: | 3,25 m | 10ft 7,95in |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,70 m2 | 610.31 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 106 kg/m2 | 21.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43 | Avia HS 12Ydrs, power 838 hp two-bladed ground adjustable metal propeller Letov Hd-43 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1600 l | 652 Imp gal / 422.7 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v ? m | 267.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 345 km/h v ? m | 214.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,5 m/s | 1476.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 5000 m | 10,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,92mm kulomet vz.30 v přídi, 300 nábojů 1x pohyblivý 7,92mm kulomet vz.30 ve hřbetním střelišti, 300 nábojů 1x pohyblivý 7,92mm kulomet vz.30 ve výstřelné štěrbině v podlaze trupu, 400 nábojů 6x 100kg bomba nebo 2x 200kg bomba | 1x flexible 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose, 300 rounds 1x flexible 7,92 mm vz.30 machine gun in dorsal position, 300 rounds 1x flexible 7,92 mm vz.30 machine gun in ventral position, 400 rounds 6x 220 lb bomb or 2x 440 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) B-71 dodané ze SSSR byly SB 2M-100A, z nichž první tři byly dodány v roce 1937; všechny byly upraveny zástavbou československých motorů a výzbroje - devět strojů bylo upraveno na zvědné, s fotokomorami A--34 a A-II-30 umístěnými v pumovnici; v této podobě mělo být (ale nebylo) dokončeno také 40 licenčních strojů - licenční stroje byly dokončovány jako vlečné a cvičné ve dvou modifikacích: B-71A s navijákem lana pro vlekání plátěného rukávu, umístěným v pumovnici a místě spodního výstřelného kanálu, bez výzbroje B-71B s navijákem posunutým více dopředu, více dopředu byl posunut také zadní prostor člena osádky; v této podobě dokončeno asi 20 strojů | 1) B-71 delivered from USSR were SB 2M-100A, the first three were delivered in 1937; all machines have been adapted for Czechoslovak engines and armament - nine aircraft were modified for reconnaissance, with cameras A-I-34 and A-II-30 located in the bomb bay; in this form should be (but not) also completed 40 license machines - license machines were finalized as towing and training in two modifications: B-71A with winch for towing a fabric sleeve, placed in the bomb bay; without armament B-71B with a winch and rear crew apartment shifted more forward; in this form is completed about 20 machines |
Zdroje: Sources: | Václavík, Josef. Lehký bombardovací a zvědný letoun Avia B-71, HPM 2000/09-11. Vraný, Jiří. Případ B-71. L+K 1988/19. Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. |