Main Menu
User Menu

Albatros D.III (Oef) série 253

     
Název:
Name:
Albatros D.III (Oef) série 253
Originální název:
Original Name:
Albatros D.III (Oef) Serie 253
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1918-DD.08.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
330
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1918
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
716 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1005 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,05 m
Délka:
Length:
7,35 m
Výška:
Height:
2,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
48,9 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 23000 o výkonu 165 kW/225 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
202 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.25 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 8mm kulomet Schwarzlose
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Historie zde: Albatros D.III
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter M. Albatros D.III (OEF), Windsock Datafile No.19, Albatros Productions, Berkhamsted 1987. ISBN 0-948414-23-5.
Tesař, Petr A. Albatros D.II & D.III Oeffag. JaPo, Hradec Králové 1998.
https://de.wikipedia.org/wiki/Oeffag_D.III
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#402237Verze : 0
MOD
.
Albatros D.III (Oef) série 253 - Tento Albatros D.III Oeffag 253.08 byl osobním strojem Lt. von Tomickiho. Občas jej také používal Lt. Stec, který s ním 10. 8. 1918 získal sestřel. Tomicki padl 31. 8. 1918 v jiném letounu a 253.08 zůstal Stecovi. Stec (možná z piety, možná pro štěstí) pak Tomickiho červenobílou šachovnici používal i na svých dalších letounech.

Tento Albatros D.III Oeffag 253.08 byl osobním strojem Lt. von Tomickiho. Občas jej také používal Lt. Stec, který s ním 10. 8. 1918 získal sestřel. Tomicki padl 31. 8. 1918 v jiném letounu a 253.08 zůstal Stecovi. Stec (možná z piety, možná pro štěstí) pak Tomickiho červenobílou šachovnici používal i na svých dalších letounech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#397431Verze : 0
MOD
.
Albatros D.III (Oef) série 253 - Albatros D.III Oeffag na němž létal Lt. Stefan Stec. Ležaté S s červenobílou čtyřcípou hvězdou bylo jeho osobním označením. Stroj je zajímavý umístěním kulometů před pilotem na trupu (normálně byly zabudované uvnitř trupu). Stroj byl ztracen 18.8. 1918, když s ním smrtelně havaroval Oblt. Ernst Herold von Stoda.

Albatros D.III Oeffag na němž létal Lt. Stefan Stec. Ležaté S s červenobílou čtyřcípou hvězdou bylo jeho osobním označením. Stroj je zajímavý umístěním kulometů před pilotem na trupu (normálně byly zabudované uvnitř trupu). Stroj byl ztracen 18.8. 1918, když s ním smrtelně havaroval Oblt. Ernst Herold von Stoda.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#397512Verze : 0
MOD
.
Albatros D.III (Oef) série 253 - Albatros D.III Oeffag (s. č. 253.64), jenž byl  v létě 1918 Flik 42J přidělen Stfw. (nrtm.) F. Heftymu (5  potvrzených sestřelů + 5 nepotvrzených). 28. srpna 1918 na tomto stroji musel nouzově přistát na letišti Mansue Korp. (des.) Géza Keisz, když se mu během letu odtrhl potah pravé poloviny  spodního křídla. Stroj nesl zajímavou kamufláž tvořenou spirálovým vzorem tištěným na potahové plátno křídel a VOP. U tohoto stroje byla tato kamufláž doplněna též na překližkové části stroje. Železný kříž byl  na směrovce (a též zřejmě na spodních křídlech) přemalován na trámové. Tištěný vzor byl ve skutečnosti složitější, skládal se totiž ze čtyř barev (zelená, černá, béžová, červenohnědá). Plátno s tímto vzorem vyráběla vídeňská firma J. Backhausen und Söhne.

Albatros D.III Oeffag (s. č. 253.64), jenž byl v létě 1918 Flik 42J přidělen Stfw. (nrtm.) F. Heftymu (5 potvrzených sestřelů + 5 nepotvrzených). 28. srpna 1918 na tomto stroji musel nouzově přistát na letišti Mansue Korp. (des.) Géza Keisz, když se mu během letu odtrhl potah pravé poloviny spodního křídla. Stroj nesl zajímavou kamufláž tvořenou spirálovým vzorem tištěným na potahové plátno křídel a VOP. U tohoto stroje byla tato kamufláž doplněna též na překližkové části stroje. Železný kříž byl na směrovce (a též zřejmě na spodních křídlech) přemalován na trámové. Tištěný vzor byl ve skutečnosti složitější, skládal se totiž ze čtyř barev (zelená, černá, béžová, červenohnědá). Plátno s tímto vzorem vyráběla vídeňská firma J. Backhausen und Söhne.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#431410Verze : 0
MOD
.
Albatros D.III (Oef) série 253 - Oeffag D.III (s. č. 253.06) byl osobním strojem velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila, který s ním v létě 1918 operoval z letišť Romagno a Gargolo. Byl to také Navratilův nejúspěšnější stroj, neboť na něm dosáhl 8 ze svých 10 sestřelů. Navratil s tímto strojem 21. 10. 1918 havaroval při cvičném letu. Letoun nese na trupu a horních plochách křídel a VOP  nátěr tmavě zelenou barvou, na níž byly natupovány tmavě hnědé skvrny. Emblém na trupu je Navratilovým osobním označením. Trámový kříž je pouze na směrovce. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu.

Oeffag D.III (s. č. 253.06) byl osobním strojem velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila, který s ním v létě 1918 operoval z letišť Romagno a Gargolo. Byl to také Navratilův nejúspěšnější stroj, neboť na něm dosáhl 8 ze svých 10 sestřelů. Navratil s tímto strojem 21. 10. 1918 havaroval při cvičném letu. Letoun nese na trupu a horních plochách křídel a VOP nátěr tmavě zelenou barvou, na níž byly natupovány tmavě hnědé skvrny. Emblém na trupu je Navratilovým osobním označením. Trámový kříž je pouze na směrovce. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#431785Verze : 0
MOD
.
Albatros D.III (Oef) série 253 - Oeffag D.III (s. č. 253.116). Jde o druhý osobní letoun velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila. Ten s ním nezískal žádný sestřel, neboť po havárii na D.III 253.06 v říjnu 1918 musel do nemocnice. S letounem potom v listopadu 1918 dezertoval do Švýcarska Zgsf. Adolf Bláha. Stroj je zajímavý umístěním kulometů na trupu před pilotem. letoun nese standardní kamufláž Fliku 3: na trupu a na horních plochách křídel a VOP je nanesena tmavá zelená , doplněná natupovanými tmavě hnědými skvrnami.

Oeffag D.III (s. č. 253.116). Jde o druhý osobní letoun velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila. Ten s ním nezískal žádný sestřel, neboť po havárii na D.III 253.06 v říjnu 1918 musel do nemocnice. S letounem potom v listopadu 1918 dezertoval do Švýcarska Zgsf. Adolf Bláha. Stroj je zajímavý umístěním kulometů na trupu před pilotem. letoun nese standardní kamufláž Fliku 3: na trupu a na horních plochách křídel a VOP je nanesena tmavá zelená , doplněná natupovanými tmavě hnědými skvrnami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.III (Oef) série 253 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-253-t116079#431795Verze : 0
MOD