Main Menu
User Menu

Avia B-534.II

     
Název:
Name:
Avia B-534 2. série
Originální název:
Original Name:
Avia B-534 2. série
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
48 (c/n 102-147, 1001-1002)
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1385 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1913 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m
Délka:
Length:
8,10 m
Výška:
Height:
3,15 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá dřevěná vrtule Avia
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
347 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý

6x 10kg puma
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
- rozdíl mezi stroji 1. a 2. verze jsou pouze přidané dva kulomety v bocích trupu
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-II-t1156#4908Verze : 0
MOD
Žlutá římská III, označující nejvíce šetřené stíhačky Leteckého pluku 4, zůstala B-534.103 i po 7. říjnu 1936, kdy byla přidělena cvičné letce Leteckého pluku 1. Zbarvení vrtulového kužele této jednotky se bohužel nepodařilo dosud rekonstruovat.
Avia B-534.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-II-t1156#402616Verze : 0
MOD
.
Avia B-534.II - Avia B.534 II. výrobní série s dodatečně doplněnou kapkovitou kabinou. Na tomto stroji létal roku 1942 v kurzu stíhacích pilotů v LŠ-SVZ na letišti v Trenčianských Biskupicích A. Mutňanský. Letoun na spodních plochách světle šedý, horní a boční plochy v barvě khaki. Na trupu žlutý pruh a na koncích spodních křídel výsostná označení podložená žlutou barvou.

Avia B.534 II. výrobní série s dodatečně doplněnou kapkovitou kabinou. Na tomto stroji létal roku 1942 v kurzu stíhacích pilotů v LŠ-SVZ na letišti v Trenčianských Biskupicích A. Mutňanský. Letoun na spodních plochách světle šedý, horní a boční plochy v barvě khaki. Na trupu žlutý pruh a na koncích spodních křídel výsostná označení podložená žlutou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-II-t1156#428433Verze : 0
MOD
Jeden ze strojů pro Řecko. Oba stroje byly darem od egyptského Řeka G. Koutarelise v srpnu 1936, a po svém dopravení na základnu Dekeleia také byly pojmenovány Koutarelis I and II. Sloužily u 1. letky XX. Mira (peruti). Přestože až do příchodu PZL P.24 byly nejmodernějšími řeckými stíhači, kvůli svému počtu sloužily, společně se čtyřmi BH-33E, k stíhacímu výcviku. Po napadení Itálií se rozdělily a sloužily jako ozbrojené spojovací.

https://www.airwar.ru/enc/fww2/b534.html
www.haf.gr

Avia B-534.II -


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-II-t1156#433277Verze : 0
MOD