Gloster Gorcock

Gloster Gorcock (sériové číslo J7503).
Gloster Gorcock -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gorcock-t115415#175547 Verze : 0
     
Název:
Name:
Gloster Gorcock Gloster Gorcock
Originální název:
Original Name:
Gloster Gorcock
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1927 The Gloucestershire Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1098 kg 2364 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1442 kg 3179 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.69 m 28ft 6in
Délka:
Length:
7.95 m 26ft 1in
Výška:
Height:
3.12 m 10ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.23 m2 250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier LionV, vodou chlazený řadový 12válec, 450 hp (335 kW) Napier Lion IV 12-cylinder broad carrow water cooled, 450 hp (335 kW)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
264 km/h v 1524 m 164 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
248 km/h v ? m 154 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,93 m/s 1,64 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7315 m 24000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 0.3030in (7,7 mm) synchronizovaný kulomet Vickers v přídi 2 × 0.303 in (7.7 mm) Vickers machine guns in troughs either side of nose
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
vytrvalost letu - 1, 8 hod endurance of flight - 1,8 hour
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Gorcock
http://www.airwar.ru/enc/fww1/gorcock.html
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gorcock-t115415#400820 Verze : 0
Gloster Gorcock
Gloster Gorcock byl jednomotorový jednomístný dvouplošný stíhací letoun, vyprodukovaný firmou Gloucestershire Aircraft Company (později Gloster Aircraft Company) na základě specifikace Ministerstva letectví F7/24 z května 1924 na tři experimentální prototypy, opatřené vodou chlazeným 12válcovým motorem Napier Lion.


Bylo zamýšleno vyvinout letadlo celokovové konstrukce. První dva prototypy ještě kombinovaly ocelový trup s dřevěnými křídly (všechno potažené látkou), třetí měl již celokovovou konstrukci. Pro pohon se předpokládalo použití motorů Napier Lion, které používal i závodní Gloster III, a šlo o vodou chlazený motor s třemi řadami po čtyřech válcích v uspořádání vertikální široký šíp (Broad Arrow). Dalším záměrem bylo porovnat výkony letadla s použitím různých konfigurací pohonné jednotky - motor s přímým náhonem na vrtuli a s převodem na vrtuli do pomala.


Gorcock byl jednomístný dvojplošník s výrazným stupněním křídel o nestejném rozpětí, výrazně připomínající předchozí typ Gamecock. Řadový motor ovšem umožnil vytvořit hladší, delší a výrazně ostřejší přední část letounu a zvýšil jeho délku o 6 stop a 5 palců (1.95 m); rozpětí bylo o něco menší než u Gamecocku. První prototyp Gorcocku dostal převodovaný motor Napier Lion IV, o výkonu 450 hp (335 kW). Poprvé vzlétl v polovině roku1925. Druhý Gorcock dostal výkonnější motor Napier Lion VIII o výkonu 525hp (390 kW) s přímým náhonem na vrtuli. Chladič byl umístěn na spodní straně trupu letadla, mezi podvozkovými nohami. Oba motory poháněly pevnou dřevěnou dvoulistou vrtuli o průměru 9 stop (2.74m ). Zpočátku oba tyto stroje měly kormidla shodná s typem Grebe, obdélníkového tvaru bez vyvážení, později dostaly kormidla převzatá od typu Gamecock, svisle prodloužená a doplněná o rohové aerodynamické vyvážení. Potíže s motory ale bránily jejich dodávce až do r. 1927. "Zákazníkovi" byly předány spolu s třetím celokovovým Gorcockem. Problémy s motorovou jednotkou měly na osud letadel neblahý dopad – zpozdily se ke konkursu a jejich sériovou výrobou se nepočítalo.


Třetí Gorcock obdržel pohonnou jednotku Napier Lion IV, shodnou s prvním prototypem, a stal se prvním celokovovým letadlem firmy Gloster. Navzdory váze o 72 kg vyšší, způsobené celokovovou stavbou, dosahoval maximální rychlost 174 mph (280 km/h) v 5,000 stopách (1,525 m), byl tedy o nějakých 30 mph (48 km/h) rychlejší než stíhačky ze stejného období. Všechna tři letadla byla dodána do června 1927.


RAE Farnborough užíval Gorcocky pro výzkum po několik let. Druhý stroj, například, byl používán pro experimenty s vrtulemi různých typů. V roce 1929 na něm byly testovány různé typy duralových vrtulí. Gorcocky byly také vybaveny různými typy příďových chladičů různého příčného řezu a průtoku. Přestože šlo o experimentální stroje, všechna tři letadla nesla standardní výzbroj, složenou ze dvou synchronizovaných kulometů Vickers 7. 7 mm v přídi. Jeden z prototypů (J7502) byl zničen při havárii ve Farnborough v květnu roku 1931.


www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Gorcock
http://www.airwar.ru/enc/fww1/gorcock.html
Gloster Gorcock - pramen - http://www.airwar.ru/image/idop/fww1/gorcock/gorcock-1.gif

pramen - www.airwar.ru
Gloster Gorcock - pramrn - http://www.airwar.ru/image/idop/fww1/gorcock/gorcock-1.jpg

pramrn - www.airwar.ru
Gloster Gorcock - pramen - http://www.airwar.ru/image/idop/fww1/gorcock/gorcock-1.jpg

pramen - www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gorcock-t115415#400819 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více