Název: Name: | Borgward B 1000 | |
Originální název: Original Name: | Borgward B 1000 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Carl F. W. Borgward GmbH, Brémy / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1943 DD.MM.1947-DD.MM.1949 smontováno menší množství vozů pro civilní sektor, převážně z rozpracovaných dílů / assembled smaller number of vehicles for civilian sector, mostly from already finished components | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6669 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 1020 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 1000 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 2020 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5590 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2030 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1990 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 2800 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | mechanické brzdy | |
Elektrický systém: Electrical System: | 6 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 4,75 – 18 (přední náprava / front axle), 6,00 – 18 Extra (zadní náprava / rear axle) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | - kapalinou chlazený, řadový, zážehový - počet válců: 4 - objem válců: 1 400 cm3 - maximální výkon: 24,2 kW (33 k) | |
Převodovka: Gearbox: | - manuální převodovka - počet stupňů: 4+1 | |
Spojka: Clutch: | - suchá, jednolamelová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 11 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,4 m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://www.borgward.nl/docs-uk/trucks.htm http://www.motomuseum.cz archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Borgward-B-1000-t115050#400095Verze : 0
Borgward B 1000
Vozidlo bylo původně vyráběné u firmy Hansa-Lloyd, jako Hansa Expres s motorem o obsahu 1100 ccm. V roce 1937 byla firma přejmenována po svém majiteli Carlu Borgwardovi a vůz se dál vyráběl pod označením Borgward B 1000 s motorem 1,4 litru.
Automobil byl v roce 1938 přijat do výzbroje Wehrmachtu a i když nepoužíval standardní šasi, byl vyráběn v jen nepatrně pozměněné verzi až do roku 1943 pro vojenské potřeby (jednou ze změn bylo například nahrazení původních čtyřděrových disků pětiděrovými).
Ve výrobě ho pak nahradil v podstatě stejný L 1400, který měl kabinu z náhradních materiálů. Po válce se výroba B 1000 obnovila a běžela několik let s tím, že v roce 1949 byly mechanické brzdy vyměněny za hydraulické. Pro potřeby armády se automobil dodával především jako valník, ale i jako skříňový (sanitní nebo spojovací).
Vozidel tohoto typu se zachovalo jen minimum (byly po válce dále užívány a po opotřebení sešrotovány). Jeden, který se nachází v České republice, je na fotkách. Pokud se vám zdá že auto má vzadu větší kolo, je to pravda, na zadních kolech byly větší pneumatiky 6,00 – 18 Extra, zatímco vepředu byly montovány 4,75 - 18.
Zdroj:
archiv autora
https://www.motomuseum.cz/
vlastní foto
Období | - |
Typ stroje | Borgward B 1000 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | Borgward B 1000 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | Borgward B 1000 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | Borgward B 1000 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Borgward-B-1000-t115050#400096Verze : 2
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.