Název: Name: | Heinkel He 115 B-2 | Heinkel He 115 B-2 |
Originální název: Original Name: | Heinkel He 115 B-2 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.11.1939-DD.MM.19RR Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe DD.MM.1939-DD.MM.194R Weser-Flugzeugbau GmbH, Nordenham-Einswarden | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1939-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 122? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1939 He 115 V5 (vzor pro verzi He 115 B) | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6772 kg | 14930 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10605 kg | 23380 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,275 m | 73ft 1in |
Délka: Length: | 17,300 m | 56ft 9in |
Výška: Height: | 6,600 m | 21ft 7,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 86,70 m2 | 933.23 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 122,40 kg/m2 | 25.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | BMW 132K vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devitiválec o výkonu 706 kW/960 k Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm | BMW 132K nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine, rated at 947 hp, driving three-bladed constant-speed VDM propellers, diameter of 10ft 9,91in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305 km/h v 1000 m | 189.5 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 285 km/h v 1000 m | 177.1 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,6 m/s | 708.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,8 min do 3000 m | 20,8 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5200 m | 17060 ft |
Dolet: Range: | 2560 km | 1590.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3350 km | 2081.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v přídi (525 nábojů) a 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve hřbetním střelišti (1 500 nábojů). Pumový náklad: do 1 300 kg (5x puma SC 250 po 250 kg nebo 1x torpédo LTF 5 nebo LTF 6b o hmotnosti 800 kg a 2x 250 kg puma nebo námořní mina LMB III o hmotmosti 920 kg nebo 2x LMA po 500 kg) | One flexible 0.312 inch MG 15 machine-gun in dorsal posotion and one flexible 0.312 inch MG 15 machine-gun in nose positions. Bomb load: Up to 2,860 lb bombs (Five 550 lb bombs (SC 250), or two such bombs and one LTF 5 or LTF 6b torpedo of 1,760 lb or one LMB III sea mine of 2,030 lbs or two or LMA of 1,100 lbs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Heinkel He 115 byl námořní víceúčelový letoun (průzkumný, bombardovací, torpédový a minonosný). Přehled subverzí: He 115 V5 - vznikl přestvbou He 115A-0 v létě 1939. He 115B-0 - předsérie 10 letadel, dolet zvýšen na 3300 km. He 155B-1 - vycházel z verze B-0. Sériové vyráběn od roku 1939. He 115B-1/R1 - fotoprůzkumná verze. He 115B-1/R2 - závěs pro pumu SD-500. He 115B-1/R3 - nesl dvě miny LMA po 500 kg. He 115B-2 - 18 letadel vybavených ocelovými skluznicemi na plovácích, aby mohly operovat na sněhu a ledu. 1)stavba této verze u firmy Weser není jistá | - He 115 V5 - 1939 prototype versions He 155Bs - He 115B-0 - the 'B'-series introduced the ability to trade fuel and bomb load (ten aircrafts) - He 115B-1 - added increased fuel capacity. - He 115B-1/R1 - Photo-reconnaissance versions. - He 115B-1/R2 - Some carried one SD-500 bomb. - He 115B-1/R3 - Some also carried one LMB III or two LMA mines - He 115B-2 - had reinforced floats for operation from ice or snow, 18 aircrafts. |
Zdroje: Sources: | Kenneth Munson, Fighters and Bombers of World War II, London, Peerage Books, 1983, ISBN 0-9-0740-837-0. Waffen-Arsenal, H. P. Dabrowski, Band 143, Heinkel He 115, Torpedofluzeug, Aufklärer, Minenleger, Podzun-Pallas-Verlag GmbH, Freidberg, ISBN 3-7909-0453-8 L+K 10/1967, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Heinkel He 115. www.lexikon-der-wehrmacht.de www.luftarchiv.de http://www.airwar.ru/enc/sww2/he115.html http://www.avrosys.nu/aircraft/Torped/192T2.htm pro-samolet.ru http://www.nuav.net/haltenbank.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |