Název: Name: | Lublin R-XIIID | |
Originální název: Original Name: | Lublin R-XIIID | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.03.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-02.03.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 95 (56.102/196) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.02.1933 (předání prototypu k letovým zkouškám) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9561) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1330 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,25 m | |
Délka: Length: | 8,46 m | |
Výška: Height: | 2,76 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 54,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k dvoulistá dřevěná vrtule Szomański-Hamilton | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 200 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4450 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1 pohyblivý kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm. Výjimečně po instalaci otočné lafety typu SS-32bis zdvojený kulomet Vickers vz. F ráže 7,92 mm. 3 bubnové zásobníky po 97 nábojů. Signální pistole se 24 signálními náboji. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Hmotnost prázdného letounu se pohybovala od 915 kg u prototypu přes 905 kg u 2.-6. stroje, 890 kg u strojů 56.116-56.150(?) až po 956 kg u 56.150(?)-56.196 - výroba byla provedena na základě smlouvy 112/32 a doložky č. 1 z 05.02.1934 | |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. Bączkowski, Wiesław. Samolot towarzyszący Lublin R-XIII, TBiU nr.65. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06174-1. Glass, Andrzej. Lublin R XIII. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 1994. ISBN 83-86209-01-1. Balous, Miroslav. Lublin R-XIII, L+K 2011/10. www.samolotypolskie.pl |
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#467061Verze : 0
stary
MOD
6.9.1939 bol R-XIIID výr. č. 56.194 od 56. pozorovacej letky zostrelený pri obci Ostrovany trojicou B-534, ktoré vzlietli z poľného letiska Ňaršany, kam prišli skoro ráno z letiska Spišská Nová Ves. Osádka - pozorovateľ por. Edward Porada a pilot des. Marian Piasecki zahynula a je pochovaná na vojenskom cintoríne Prešove.
Zdroj:
LK 10/2011; Balous, Miroslav: Lublin R-XIII, str. 50
Zdroj:
LK 10/2011; Balous, Miroslav: Lublin R-XIII, str. 50
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#417675Verze : 1
Janko PALIGA
MOD
Reklama
zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lublin_R.XIII
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#236270Verze : 0
Lublin R-XIIID.
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#337184Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26150.htm
Období | - |
Výrobce | Lublin / LWS |
Typ letounu | Lublin R-XIIID |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Lubliny 43. peruti z Toruně.
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#542656Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Zajímavé,R XIII byl podmotorován již u verze R XIIIA a kupodivu u verze R XIIID byl použit ještě slabší motor.Přitom např.srovnatelné typy v ČSR se vyvílely přesně naopak,od slabších k silnějším motorům.Zřejmě Polsko mělo v motorech ještě větší problémy.než ČSR,kde motory vyrábělo a vyvílelo intenzivně více firem.Motor J-5 stačil pro bojový letoun tak ještě v 1918,ale v 1931 byl zjevně nedostatečný.
Islanďan
Islanďan
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#236278Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.