Main Menu
User Menu

Lublin R-XIIID

     
Název:
Name:
Lublin R-XIIID
Originální název:
Original Name:
Lublin R-XIIID
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.03.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-02.03.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
95 (56.102/196)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.02.1933 (předání prototypu k letovým zkouškám)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9561) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1330 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,25 m
Délka:
Length:
8,46 m
Výška:
Height:
2,76 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,3 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański-Hamilton
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4450 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1 pohyblivý kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm.
Výjimečně po instalaci otočné lafety typu SS-32bis zdvojený kulomet Vickers vz. F ráže 7,92 mm.
3 bubnové zásobníky po 97 nábojů.
Signální pistole se 24 signálními náboji.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
1) Hmotnost prázdného letounu se pohybovala od 915 kg u prototypu přes 905 kg u 2.-6. stroje, 890 kg u strojů 56.116-56.150(?) až po 956 kg u 56.150(?)-56.196

- výroba byla provedena na základě smlouvy 112/32 a doložky č. 1 z 05.02.1934
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Bączkowski, Wiesław. Samolot towarzyszący Lublin R-XIII, TBiU nr.65. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06174-1.
Glass, Andrzej. Lublin R XIII. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 1994. ISBN 83-86209-01-1.
Balous, Miroslav. Lublin R-XIII, L+K 2011/10.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#467061Verze : 0
MOD
zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lublin_R.XIII
Lublin R-XIIID -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#236270Verze : 0
Lublin R-XIIID.

Zdroj

Lublin R-XIIID -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#337184Verze : 0
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26150.htm

Lublin R-XIIID - Lubliny 43. peruti z Toruně.

Lubliny 43. peruti z Toruně.
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#542656Verze : 0
MOD
Diskuse
Zajímavé,R XIII byl podmotorován již u verze R XIIIA a kupodivu u verze R XIIID byl použit ještě slabší motor.Přitom např.srovnatelné typy v ČSR se vyvílely přesně naopak,od slabších k silnějším motorům.Zřejmě Polsko mělo v motorech ještě větší problémy.než ČSR,kde motory vyrábělo a vyvílelo intenzivně více firem.Motor J-5 stačil pro bojový letoun tak ještě v 1918,ale v 1931 byl zjevně nedostatečný.


Islanďan
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#236278Verze : 0
Hore uvedený údaj je zjavný preklep. Motor sa u tejto verzie nezmenil, stále išlo o ten istý licenčný u Škodovky vyrábaný Wright Whirlwind J5 o výkone 162kW (220hp). Jedine dostal aerodynamický prekryt motora, staršie verzie ho nemali.
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XIIID-t1144#236281Verze : 0