Main Menu
User Menu

Airspeed AS.6E Envoy

     
Název:
Name:
Airspeed AS.6E Envoy
Originální název:
Original Name:
Airspeed AS.6E Envoy
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
1 + 6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1801 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2858 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15.95 m
Délka:
Length:
10.52 m
Výška:
Height:
2.9 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31.49 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
90.81 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Walter Castor II o výkonu 254 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
355 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
297.7 km/h v 1052 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
268.8 km/h v 3962 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5029 m
Dolet:
Range:
1021.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
- dopravní stroje ČSA pro linku do Moskvy, OK-BAL a OK-BAM ve standardu Series I, OK-BAN a OK-BAO jako Series II (křídlo s odštěpnými klapkami)
- první dva byly dopraveny do Prahy 6. srpna a 9. září 1935
- stroj OK-VIT byl dodán v prosinci 1936 ve verzi Series III (s klapkami a překližkovým nosným potahem) jako obchodní letoun pro Vítkovické horní a hutní těžířstvo
- krátce používány Luftwaffe (OK_BAL a OK-BAM jako DM+SA a CM+SA), poté nejméně jeden prodán do Finska
- OK-VIT Němci prodán na Slovensko jako OK-DOA a používán společností Slovenská letecká spoločnosť
Zdroje:
Sources:
Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9.
Němeček, Václav. Airspeed AS.6 Envoy, L+K 1972/20.
https://britishaviation-ptp.com/id97.html
www.histaviation.com
www.oocities.org

Airspeed AS.6E Envoy - Druhý z československých  Envoyů, OK-BAM, byl přelétnut do Prahy v září 1935. Po okupaci byl spolu s ostatními krátce používán Luftwaffe jako cvičný.

Druhý z československých Envoyů, OK-BAM, byl přelétnut do Prahy v září 1935. Po okupaci byl spolu s ostatními krátce používán Luftwaffe jako cvičný.
Airspeed AS.6E Envoy - Pravděpodobně stejný letoun, již jako finský EV-1. Luftwaffe počátkem roku 1942 omylem sestřelila finský D.H.89A Dragon Rapide a tento Envoy finské T-LeLv 17 předala jako odškodnění.

Pravděpodobně stejný letoun, již jako finský EV-1. Luftwaffe počátkem roku 1942 omylem sestřelila finský D.H.89A Dragon Rapide a tento Envoy finské T-LeLv 17 předala jako odškodnění.
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-AS-6E-Envoy-t114447#398477Verze : 0
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft30512.htm

Airspeed AS.6E Envoy -


URL : https://www.valka.cz/Airspeed-AS-6E-Envoy-t114447#538924Verze : 0
MOD