Název: Name: | Airspeed AS.6E Envoy | Airspeed AS.6E Envoy |
Originální název: Original Name: | Airspeed AS.6E Envoy | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 + 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1801 kg | 3970 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2858 kg | 6300 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15.95 m | 52ft 4in |
Délka: Length: | 10.52 m | 34ft 6in |
Výška: Height: | 2.9 m | 9ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.49 m2 | 339 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 90.81 kg/m2 | 18.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Walter Castor II o výkonu 254 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Walter Castor II, power 340 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 355 l | 78 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 297.7 km/h v 1052 m | 185 mph in 3450 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 268.8 km/h v 3962 m | 167 mph in 13000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12 min do 3048 m | 12 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5029 m | 16500 ft |
Dolet: Range: | 1021.9 km | 635 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - dopravní stroje ČSA pro linku do Moskvy, OK-BAL a OK-BAM ve standardu Series I, OK-BAN a OK-BAO jako Series II (křídlo s odštěpnými klapkami) - první dva byly dopraveny do Prahy 6. srpna a 9. září 1935 - stroj OK-VIT byl dodán v prosinci 1936 ve verzi Series III (s klapkami a překližkovým nosným potahem) jako obchodní letoun pro Vítkovické horní a hutní těžířstvo - krátce používány Luftwaffe (OK_BAL a OK-BAM jako DM+SA a CM+SA), poté nejméně jeden prodán do Finska - OK-VIT Němci prodán na Slovensko jako OK-DOA a používán společností Slovenská letecká spoločnosť | - |
Zdroje: Sources: | Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9. Němeček, Václav. Airspeed AS.6 Envoy, L+K 1972/20. http://britishaviation-ptp.com/id97.html www.histaviation.com www.oocities.org |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Airspeed AS.6E Envoy |
Kamufláž | Kořistní |
Kov, stříbrná / Metalic, silver Žlutá / Yellow |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 48 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | CMSA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý z československých Envoyů, OK-BAM, byl přelétnut do Prahy v září 1935. Po okupaci byl spolu s ostatními krátce používán Luftwaffe jako cvičný.
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Airspeed AS.6E Envoy |
Kamufláž | Kořistní |
Kov, stříbrná / Metalic, silver Žlutá / Yellow |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 48 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | EV-1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravděpodobně stejný letoun, již jako finský EV-1. Luftwaffe počátkem roku 1942 omylem sestřelila finský D.H.89A Dragon Rapide a tento Envoy finské T-LeLv 17 předala jako odškodnění.