Main Menu
User Menu

Renard R.31

     
Název:
Name:
Renard R.31
Originální název:
Original Name:
Renard R.31
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.193R Constructions Aéronautiques G. Renard, Bruxelles
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
34 sériových letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
16.10.1932
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1328 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2128 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,400 m
Délka:
Length:
9,200 m
Výška:
Height:
2,920 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,50 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Kestrel II S, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 358 kW, maximální výkon 410 kW při 2 700 ot./min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
294 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
238 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8750 m
Dolet:
Range:
650 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers K ráže 7,62 mm nad motorem (někdy byly neseny dva pevné kulomety tohoto typu),
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,62 mm v druhé otevřené kabině (později nahrazen kulometem Lewis ráže 7,69 mm).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Belgický víceúčelový letoun Renard R.31 vznikl počátkem třicátých let a měl plnit průzkumné úkoly a úkoly, které byly označovány jako přímá spolupráce s armádou, v praxi to znamenalo provádět kurýrní a spojovací lety, vyzvedávat ze země zprávy a předávat je na velitelství, podporovat palbou vlastní pěchotu aj. Do výzbroje se k průzkumným jednotkám dostal až počátkem roku 1935 a to již začal rychle zastarávat, počátkem války byl již velmi zastaralý. Při prvním útoku německých letadel na Belgii byly letouny Renard R.31roztýleny na více letištích a tak v první den německého útoku nebyl zničen žádný z nich. Belgičtí piloti vzlétali k průzkumným misím po celých sedmnáct dní, za tuto dobu bylo mnoho těchto letadel zničeno. Po kapitulaci Belgie o ně Němci neprojevili žádný zájem a letouny zůstaly opuštěné a pomalu se na letištích rozpadávalrozpadávaly.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Seven: Bombers and Reconnaissance Aircraft, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1967, ISBN 0-356-01477-0
L+K 18/1981, Václav Němeček, Letadla 39-45, RENARD R-31
www.avionslegendaires.net
https://www.airwar.ru/enc/other1/r31.html
www.belgian-wings.be
archiv autora

Renard R.31 -


Renard R.31 -


Renard R.31 -


Renard R.31 -


URL : https://www.valka.cz/Renard-R-31-t114330#398207Verze : 1
MOD