Main Menu
User Menu

Polikarpov I-180

Поликарпов И-180 E-5

     
Název:
Name:
Polikarpov I-180
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180 E-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1940-DD.05.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1939-DD.05.1940 zahájení prací-dokončení posledního stroje
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1825 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2429 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2675 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,090 m
Délka:
Length:
7,000 m
Výška:
Height:
3,050 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
152,45 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88R, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k).
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
585 km/h v 7150 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v 4500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,67 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm
2x pevný synchronizovaný kulomet UBS ráže 12,7 mm, vše nad motorem.
Pumový náklad: 40 - 200 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stavba sériových letadel I-180 E-5 (etalon 5) byla zahájena v prosinci 1939 a do května 1940 bylo dokončeno 10 letadel. Tři z nich byly představeny na Prvomájové přehlídce. Letoun se tak dostal do příruček na rozpoznávání letadel. Výroba byla definitivně ukončena po dokončení desátého kusu. Křídlo mělo u sériových letadel celodřevěnou konstrukci.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1975-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
https://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-180.php
www.historyofwar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
tech.yax.su
www.base13.glasnet.ru
www.wunderwaffe.narod.ru
archiv autora

Polikarpov I-180 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-t114288#116675Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Polikarpov I-180 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-t114288#116678Verze : 0
MOD