Polikarpov I-180

Поликарпов И-180 E-5
     
Název:
Name:
Polikarpov I-180 Polikarpov I-180
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180 E-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1940-DD.05.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1939-DD.05.1940 zahájení prací-dokončení posledního stroje
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1825 kg 4023 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2429 kg 5355 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2675 kg 5897 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,090 m 33ft 1,25in
Délka:
Length:
7,000 m 22ft 11,66in
Výška:
Height:
3,050 m 10ft
Plocha křídla:
Wing Area:
16,11 m2 173.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
152,45 kg/m2 31.22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88R, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k).
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Tumansky M-88R fourten-cylinder air-cooled twin-row radial engine, a two speed geared centrifugal supercharger, rated at 986.3 hp for take-off and nominal power output 1,085 hp,
driving a VISh-23 three-bladed variable-pitch metal propeller, diam. 10ft 6in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
585 km/h v 7150 m 363.5 mph in 23458 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v 4500 m 313.8 mph in 14764 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,67 m/s 3281.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 5000 m 5,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm
2x pevný synchronizovaný kulomet UBS ráže 12,7 mm, vše nad motorem.
Pumový náklad: 40 - 200 kg pum
Two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine-guns and
two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns, all in nose.
Bomb load: 88 lb - 441 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stavba sériových letadel I-180 E-5 (etalon 5) byla zahájena v prosinci 1939 a do května 1940 bylo dokončeno 10 letadel. Tři z nich byly představeny na Prvomájové přehlídce. Letoun se tak dostal do příruček na rozpoznávání letadel. Výroba byla definitivně ukončena po dokončení desátého kusu. Křídlo mělo u sériových letadel celodřevěnou konstrukci. Construction of the first series continued. First three airplanes from a series in ten airplanes were built in December, 1939 and passed the production tests. By May, 1, 1940 were built all ten, and three of them have been shown on May Day parade.
It was unexpected, at the end of 1940 I-180 have phased out of production.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1975-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-180.php
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
tech.yax.su
www.base13.glasnet.ru
www.wunderwaffe.narod.ru
archiv autora

Polikarpov I-180 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-t114288#116675 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Polikarpov I-180 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-t114288#116678 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více