Název: Name: | Albatros D.II | |
Originální název: Original Name: | Albatros D.II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin / DD.MM.1916-DD.MM.1917 Luftverkehrsgesellschaft mbH, Berlin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 275: 200 Albatros 75 LVG | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 673 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 898 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,50 m | |
Délka: Length: | 7,40 m | |
Výška: Height: | 2,64 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,9 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 123 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 165 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climto: | 9,12 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5200 m | |
Dolet: Range: | 230 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x synchronizovaný kulomet LMG 08/15 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V Rakousku-Uherku licenční výroba jako Albatros D.II Oeffag série 53 | |
Zdroje: Sources: | HPM 7/92 a 9/92 Rimell, R. I. Albatros Fighters, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1991. ISBN 0-948414-35-9. Gray, Peter L. The Albatros DI-DIII, Profile No.127. Profile Publications, Leatherhead 1966. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#396127Verze : 0
Rad
MOD
.
V kokpitu tohoto Albatrosu zahynul dne 28.10.1916 Oswald Boelcke. Jedná se o rekonstrukci zbarvení podle černobílé fotografie. Rozhraní horních ploch není zcela jasné, stroj ovšem shora patrně nesl klasickou kombinaci světle zelená/hnědá/tmavě zelená. Trup zůstal v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi patrně světle zelené nebo zelenošedé. Na levé vzpěře připevněna velitelská stuha. Výrobní ani sériové číslo není známo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Boelcke, Oswald |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 2 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 28.10.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
V kokpitu tohoto Albatrosu zahynul dne 28.10.1916 Oswald Boelcke. Jedná se o rekonstrukci zbarvení podle černobílé fotografie. Rozhraní horních ploch není zcela jasné, stroj ovšem shora patrně nesl klasickou kombinaci světle zelená/hnědá/tmavě zelená. Trup zůstal v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi patrně světle zelené nebo zelenošedé. Na levé vzpěře připevněna velitelská stuha. Výrobní ani sériové číslo není známo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#396128Verze : 0
Rad
MOD
.
Původní rekonstrukce kamufláže Albatrosu D.II (OAW) sér. č. 910/16, se kterým létal na jaře 1917 u Jasta 5 Lt. Max Böhme. 4. března 1917 byl Böhme donucen k přistání za britskými liniemi a upadl do zajetí. Dlouho se soudilo, že kamuflážní schéma Albatrosů D.II tvořily pouze dvě barvy (tmavá zelená a červenohnědá), avšak výzkum z poloviny 90. let potvrdil, že ve skutečnosti bylo toto schéma tříbarevné (první dvě barvy doplňovala ještě světlá zelená).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 910/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 5 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Původní rekonstrukce kamufláže Albatrosu D.II (OAW) sér. č. 910/16, se kterým létal na jaře 1917 u Jasta 5 Lt. Max Böhme. 4. března 1917 byl Böhme donucen k přistání za britskými liniemi a upadl do zajetí. Dlouho se soudilo, že kamuflážní schéma Albatrosů D.II tvořily pouze dvě barvy (tmavá zelená a červenohnědá), avšak výzkum z poloviny 90. let potvrdil, že ve skutečnosti bylo toto schéma tříbarevné (první dvě barvy doplňovala ještě světlá zelená).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 910/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 5 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 910/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 5 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415960Verze : 0
Rad
MOD
.
Nově zrekonstruované kamuflážní schéma Albatrosu D.II sér. č. 910/16 Lt. Maxe Böhmeho od Jasta 5. Stroj vyrobený u firmy OAW nese tzv. "symetrické" schéma tvořené světlou zelenou, tmavě zelenou a červenohnědou. Plechové kryty na přídi nesou nátěr světle šedou. Spodní plochy světle modré. Číslice 8 v bílém provedení se opakuje nejen na obou bocích trupu, ale také na hřbetě za kabinou, a v černém provedení též na břiše trupu. Před ocasem rudý pruh.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
POZOR! Tento obrázek neukazuje Albatros D.II s. č. 910/16! (Chybí bílá číslice 8 na hřbetě trupu za kabinou a červený pruh před ocasem.) Jde o ilustrační obrázek, neboť stroj 910/16 nesl zcela totožné rozvržení jednotlivých polí kamuflážního schéma OAW. Letoun 910/16 měl také bíle lemované kříže na spodních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 910/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 5 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nově zrekonstruované kamuflážní schéma Albatrosu D.II sér. č. 910/16 Lt. Maxe Böhmeho od Jasta 5. Stroj vyrobený u firmy OAW nese tzv. "symetrické" schéma tvořené světlou zelenou, tmavě zelenou a červenohnědou. Plechové kryty na přídi nesou nátěr světle šedou. Spodní plochy světle modré. Číslice 8 v bílém provedení se opakuje nejen na obou bocích trupu, ale také na hřbetě za kabinou, a v černém provedení též na břiše trupu. Před ocasem rudý pruh.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 910/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 5 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
POZOR! Tento obrázek neukazuje Albatros D.II s. č. 910/16! (Chybí bílá číslice 8 na hřbetě trupu za kabinou a červený pruh před ocasem.) Jde o ilustrační obrázek, neboť stroj 910/16 nesl zcela totožné rozvržení jednotlivých polí kamuflážního schéma OAW. Letoun 910/16 měl také bíle lemované kříže na spodních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415964Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. Počátkem roku 1917 s ním u Jasta 6 létal Vzfw. Carl Holler (2 sestřely). Stroj nese symetrické kamuflážní schéma firmy OAW. Horní a boční plochy nesou kombinaci barev světlá zelená/tmavá zelená/červenohnědá. Plechové panely na přídi a kryty kol světle šedé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 9 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 6 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. Počátkem roku 1917 s ním u Jasta 6 létal Vzfw. Carl Holler (2 sestřely). Stroj nese symetrické kamuflážní schéma firmy OAW. Horní a boční plochy nesou kombinaci barev světlá zelená/tmavá zelená/červenohnědá. Plechové panely na přídi a kryty kol světle šedé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 9 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 6 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415969Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. V zimě 1916/17 s ním létal u FFA 21 Lt. Knappe (budoucí eso s 9 sestřely). Stroj je představitelem staršího kamuflážního schéma firmy OAW, které krylo pouze nosné plochy a VOP, přičemž trup zůstal v barvě materiálu. Krycí plechy přídě a kryty kol světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Knappe, Herbert Wilhelm Franz |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | < |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Feldfliegerabteilung Nr.21 (FFA 21) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR zima 1916/17 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. V zimě 1916/17 s ním létal u FFA 21 Lt. Knappe (budoucí eso s 9 sestřely). Stroj je představitelem staršího kamuflážního schéma firmy OAW, které krylo pouze nosné plochy a VOP, přičemž trup zůstal v barvě materiálu. Krycí plechy přídě a kryty kol světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Knappe, Herbert Wilhelm Franz |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | < |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Feldfliegerabteilung Nr.21 (FFA 21) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR zima 1916/17 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415974Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (s. č. 1717/16), na němž na podzim 1916 startoval z letiště Bühl poblíž Saarburgu u Jasta 14 Rudolf Berthold (44 sestřelů, PlM). Stroj je ve standardním zbarvení (trup v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi zelenošedé, spodní plochy světle modré, na horních plochách nepravidelná pole světle zelené, červenohnědé a tmavě zelené).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
"Terrain Schutzanstrich" v podání firmy Albatros Werke GmbH nebylo vázáno žádným jednotným schématem, pořadí barev mohlo být i opačné, počet barevných pruhů na křídlech byl 3 nebo 6, jejich směr na nosných plochách byl však vždy zleva doprava, na VOP mohly být i opačně. Směrovka (pokud nezůstala v barvě materiálu) se natírala nejsvětlejším nebo nejtmavším odstínem kamuflážního schématu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Berthold, Rudolf |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1717/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 14 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (s. č. 1717/16), na němž na podzim 1916 startoval z letiště Bühl poblíž Saarburgu u Jasta 14 Rudolf Berthold (44 sestřelů, PlM). Stroj je ve standardním zbarvení (trup v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi zelenošedé, spodní plochy světle modré, na horních plochách nepravidelná pole světle zelené, červenohnědé a tmavě zelené).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Berthold, Rudolf |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1717/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 14 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
"Terrain Schutzanstrich" v podání firmy Albatros Werke GmbH nebylo vázáno žádným jednotným schématem, pořadí barev mohlo být i opačné, počet barevných pruhů na křídlech byl 3 nebo 6, jejich směr na nosných plochách byl však vždy zleva doprava, na VOP mohly být i opačně. Směrovka (pokud nezůstala v barvě materiálu) se natírala nejsvětlejším nebo nejtmavším odstínem kamuflážního schématu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#430815Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II D.473/16 vyrobený mateřskou továrnou Albatros Werke GmbH. Dne 3. května 1917 s ním po spotřebování paliva přistál na spojenecké straně fronty Gefreiter Alfred Lemke (2 sestřely) od Jasta 10. Nepoškozený stroj Britové označili místo křížů kokardami a kódem G.32. Stroj má trup v abrvě lakované překližky, horní plochy VOP a křídel nesou nepravidelná pole olivové zelené, světlé zelené a rezavě hnědé. Spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 473/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 10 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 03.05.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II D.473/16 vyrobený mateřskou továrnou Albatros Werke GmbH. Dne 3. května 1917 s ním po spotřebování paliva přistál na spojenecké straně fronty Gefreiter Alfred Lemke (2 sestřely) od Jasta 10. Nepoškozený stroj Britové označili místo křížů kokardami a kódem G.32. Stroj má trup v abrvě lakované překližky, horní plochy VOP a křídel nesou nepravidelná pole olivové zelené, světlé zelené a rezavě hnědé. Spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 473/16 |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 10 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 03.05.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433787Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II D.1724/16, na kterém v lednu 1917 u Kasta 11 Kamfgeschwader II létal jako doprovodný stíhač Ltn. Karl Emil Schäfer (pozdější eso s 30 sestřely a nositel PlM). Letoun má trup v barvě lakované přeližky, plechy na přídi a vzpěrový systém natřen světle šedou barvou, směrovka v barvě lakovaného plátna, horní plochy nesou kombinaci olivové zelené, rezavě hnědé a světlé zelené. Spodní plochy a kryty kol světle modré. Stroj je označen bílými, černě lemovanými kruhy na trupu a VOP shora.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Schäfer, Karl Emil |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1724/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Kagohl 2 (KG 2)/ Bogohl 2 (BG 2) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II D.1724/16, na kterém v lednu 1917 u Kasta 11 Kamfgeschwader II létal jako doprovodný stíhač Ltn. Karl Emil Schäfer (pozdější eso s 30 sestřely a nositel PlM). Letoun má trup v barvě lakované přeližky, plechy na přídi a vzpěrový systém natřen světle šedou barvou, směrovka v barvě lakovaného plátna, horní plochy nesou kombinaci olivové zelené, rezavě hnědé a světlé zelené. Spodní plochy a kryty kol světle modré. Stroj je označen bílými, černě lemovanými kruhy na trupu a VOP shora.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Schäfer, Karl Emil |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1724/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Kagohl 2 (KG 2)/ Bogohl 2 (BG 2) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433792Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (fa Albatros) neznámého sériového čísla, Jasta 2, listopad 1916. Jde o tzv. "Staffelführerflugzeug" - velitelský stroj (což dokládají stuhy v národních barvách na vzpěrách), s nímž létal Oblt. Stefan Kirmaier (11 sestřelů), jenž převzal velení po smrti O. Boelckeho. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí světlé zelené, olivové zelené a rezavě hnědé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kirmaier, Stefan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 2 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (fa Albatros) neznámého sériového čísla, Jasta 2, listopad 1916. Jde o tzv. "Staffelführerflugzeug" - velitelský stroj (což dokládají stuhy v národních barvách na vzpěrách), s nímž létal Oblt. Stefan Kirmaier (11 sestřelů), jenž převzal velení po smrti O. Boelckeho. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí světlé zelené, olivové zelené a rezavě hnědé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433800Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (D.1782/16) další údaje neznámé. Symbol na trupu (lebka a zkřížené hnáty) se nápadně podobá znaku 17. pluku brunšvických husarů, pilot patrně předtím sloužil u této jednotky. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka a kryty kol rezavě hnědé, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1782/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (D.1782/16) další údaje neznámé. Symbol na trupu (lebka a zkřížené hnáty) se nápadně podobá znaku 17. pluku brunšvických husarů, pilot patrně předtím sloužil u této jednotky. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka a kryty kol rezavě hnědé, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1782/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433803Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II (D.1753/16) Jasta 24, březen 1917. Před tímto strojem se nechal během své stáže na západní frontě vyfotografovat pozdější nejúspěšnější rakousko-uherský stíhač Godwin Brumowski (35 sestřelů). Není však doloženo, že by s ním také létal. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka rezavě hnědá, kryty kol světle modré, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1753/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 24 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II (D.1753/16) Jasta 24, březen 1917. Před tímto strojem se nechal během své stáže na západní frontě vyfotografovat pozdější nejúspěšnější rakousko-uherský stíhač Godwin Brumowski (35 sestřelů). Není však doloženo, že by s ním také létal. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka rezavě hnědá, kryty kol světle modré, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433806Verze : 0
Rad
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww1/albatd2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Albatros D.II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#520691Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.