Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL P.11b
Originální název:
Original Name:
PZL P.11b
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1393-DD.MM.1934 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1393-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp (P.11/II)
49 sériově vyrobených letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1050 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1525 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,719 m
Délka:
Length:
7,250 m
Výška:
Height:
2,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
85,196 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme Rhône K9 Krsd, vzduchem chlazený, hvězdicový devítiválec, o výkonu 391,5 kW
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
224 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
330 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
235 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
550 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet KM wz. 33 ráže 7,92 mm, na bocích trupu (po 500 nábojích) a
2x pevný kulomet KM wz. 33 ráže 7,92 mm, v křídlech (po 300 nábojích).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rumunsko bylo nuceno počátkem třicátých let hledat moderní stíhací letoun pro své letectvo. Poláci tehdy měli skutečně moderní letoun, tedy zatím prototyp PZL P.11/I, který předváděli všem potencionálním zákazníkům. Rumunské království si nakonec tento letoun vybralo a tak vznikala ryze exportní verze PZL P.11b, upravená podle rumunských požadavků.
Továrna PZL musela tyto letouny vyrobit i za cenu přerušení dodávek pro polské letectvo. Celkem bylo do Rumunska dodáno 50 stíhaček, do tohoto množství je započítán i druhý prototyp, který byl upraven do podoby PZL P.11b. Rumunské letouny byly poháněny motory Gnôme Rhône K9 Krsd o výkonu 595 k, tyto motory byly vyráběny v Rumunsku licenčně a je logické, že Rumuni neměli zájem o motory Mercury. Rumunské letectvo novým letounům přidělilo taktická čísla 1 až 50.
Zdroje:
Sources:
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN.
L+K 14/67, Letadla 1939-45
L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie
www.pilotfriend.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html
archiv autora

PZL P.11b -


PZL P.11b -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11b-t112071#392502Verze : 0
MOD