Název: Name: | Bristol Scout C | |
Originální název: Original Name: | Bristol Scout C | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1915-DD.02.1916 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Brislington / | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1915-DD.02.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 161 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 343 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 542 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7.49 m | |
Délka: Length: | 6.3 m | |
Výška: Height: | 2.59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18.39 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Lambda o výkonu 59,7 kW nebo Le Rhône 9C o výkonu 59,7 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 73 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 149.7 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | různé ruční zbraně (revolvery Webley Fosbery, brokovnice Holland & Holland Aero, pušky Martini-Henry, ...), později 1x 7,7mm kulomet Lewis nad křídlem Scouty RNAS - obvykle neozbrojené, s výjimkou dvou kontejnerů s 24 zápalnými šipkami Ranken | |
Uživatelské státy: User States: | (1) (1) | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2,5 h | |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. The Bristol Scout C & D, Profile No. 139. Profile Publications, Leatherhead 1967. Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. https://www.airwar.ru/enc/other1/baby.html www.britishaircraft.co.uk |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 45? |
Sériové / evidenční číslo | 160? |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Hlavní rozdíl mezi sériovými Scouty C a Scouty B představovala kapotáž motoru. Zde jeden z první série (1602-1613) pro RFC.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 557 |
Sériové / evidenční číslo | 3046 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Některé stroje, jako tento, dostaly synchronizovaný kulomet, v tomto případě kapotovaný. RNAS, Isle of Grain 1916.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Řešení, které se nakonec stalo standardem - nesynchronizovaný kulomet Lewis nad horním křídlem.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#392383Verze : 0
Aubi
MOD
Na fotografii je zachycen osobní letoun L. G. Hawkera č. 1611, který si Hawker vyzbrojil kulometem Lewis umístěným vlevo pod pilotní kabinou. Zbraň mířila šikmo doleva, aby nezasáhla vrtuli.
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Hawker, George Lanoe |
Výrobní číslo | 460 |
Sériové / evidenční číslo | 1611 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1915 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#202486Verze : 0
.
Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Hawker, George Lanoe |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1611 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 6. peruť RFC [1914-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 25.07.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Hawker, George Lanoe |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1611 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 6. peruť RFC [1914-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 25.07.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#468258Verze : 0
Rad
MOD
.
Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Scout C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Raynham, Frederick Phillips |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1250 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Eastchurch, Letiště Eastchurch [1910-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.06.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#582317Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.