Main Menu
User Menu

Bristol Scout C

     
Název:
Name:
Bristol Scout C
Originální název:
Original Name:
Bristol Scout C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1915-DD.02.1916 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Brislington /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1915-DD.02.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
161
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
343 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
542 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7.49 m
Délka:
Length:
6.3 m
Výška:
Height:
2.59 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18.39 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Lambda o výkonu 59,7 kW nebo
Le Rhône 9C o výkonu 59,7 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
73 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
149.7 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
různé ruční zbraně (revolvery Webley Fosbery, brokovnice Holland & Holland Aero, pušky Martini-Henry, ...), později
1x 7,7mm kulomet Lewis nad křídlem


Scouty RNAS - obvykle neozbrojené, s výjimkou dvou kontejnerů s 24 zápalnými šipkami Ranken
Uživatelské státy:
User States:

(1)
(1)
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2,5 h
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The Bristol Scout C & D, Profile No. 139. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
https://www.airwar.ru/enc/other1/baby.html
www.britishaircraft.co.uk

Bristol Scout C - Hlavní rozdíl mezi sériovými Scouty C a Scouty B představovala kapotáž motoru. Zde jeden z první série (1602-1613) pro RFC.

Hlavní rozdíl mezi sériovými Scouty C a Scouty B představovala kapotáž motoru. Zde jeden z první série (1602-1613) pro RFC.
Bristol Scout C - Některé stroje, jako tento, dostaly synchronizovaný kulomet, v tomto případě kapotovaný. RNAS, Isle of Grain 1916.

Některé stroje, jako tento, dostaly synchronizovaný kulomet, v tomto případě kapotovaný. RNAS, Isle of Grain 1916.
Bristol Scout C - Řešení, které se nakonec stalo standardem - nesynchronizovaný kulomet Lewis nad horním křídlem.

Řešení, které se nakonec stalo standardem - nesynchronizovaný kulomet Lewis nad horním křídlem.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#392383Verze : 0
MOD
Na fotografii je zachycen osobní letoun L. G. Hawkera č. 1611, který si Hawker vyzbrojil kulometem Lewis umístěným vlevo pod pilotní kabinou. Zbraň mířila šikmo doleva, aby nezasáhla vrtuli.

Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Bristol Scout C -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#202486Verze : 0
.
Bristol Scout C - Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.

Bristol Scout C, sériové číslo 1611, letiště Ostende, červenec 1915. Na tomto stroji létalo první britské eso Major L. G. Hawker. 25. 7. 1915 na tomto stroji napadl tři německé letouny a dva z nich sestřelil. Za tuto akci byl vyznamenán Victoria Cross. Jeho Bristol létal v barvě materiálu, označen byl pouze trikolórou na směrovce a kokardou na trupu. Stroj byl nouzově vyzbrojen kulometem Lewis, jenž byl umístěn na levé straně trupu před kabinou pilota. Protože letoun nedisponoval synchronizátorem, mířila zbraň vlevo od osy trupu pod úhlem 30° a mírně dolů, aby střely létaly mimo okruh vrtule. Letoun sloužil u 6. perutě RFC do 22. 10. 1915, po opravě se vrátil na frontu tentokrát ke 12. peruti.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol Scout C -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#468258Verze : 0
MOD
.
Bristol Scout C - Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.

Jeden z prvních Bristolů Scout type C. Stroj byl přidělen RNAS a dorazil 20. 6. 1915 na letiště Eastchurch, kde s ním o pět dní později slavný předválečný aviatik F. P. Raynham absolvoval testovací let při převzetí. Stroj později během své služby vystřídal řadu letišť, avšak britské ostrovy neopustil. V dubnu 1917 byl převelen do Cranwellu, kde byl ještě koncem března 1918 veden stále jako provozní. Letoun je zobrazen v podobě z léta 1915 - celý letoun je v barvě materiálu a podle tehdy platného předpisu RNAS nese na bocích Union Flag, zatímco na křídlech měl nést červené kruhy s bílými středy. Na obrázku je chybně opět Union Flag, podle fotografií ve skutečnosti nesl na křídlech jen červené prstence s tenkým bílým lemem. Také tvar číslice 2 v sériovém čísle byl trochu jiný.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-Scout-C-t112028#582317Verze : 0
MOD