Název: Name: | PZL P.11a | |
Originální název: Original Name: | PZL P.11a | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1933-DD.MM.1933 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 nebo 50 (rozdílné údaje) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1116 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1580 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,719 m | |
Délka: Length: | 7,250 m | |
Výška: Height: | 2,690 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,90 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 88,27 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda Mercury IV-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 373 kW, maximální výkon 410 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná Szomański. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 224 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 343 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 3600 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 435 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 480 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x pevné synchronizované kulomety KM wz.33 ráže 7,92 mm na bocích trupu, se zásobou střeliva 700 nábojů. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Třetí prototyp označený PZL P.11/III byl po vykonaných zkouškách přijat do výzbroje jako PZL P.11a. Od poloviny roku 1933 se pomalu rozbíhala předsériová výroba, hlavní část letadel byla vyrobena v roce 1934. Pro pohon byl vybrán v Polsku, pobočkou Škody, v licenci vyráběný motor Mercury IV-S2. | |
Zdroje: Sources: | Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05 Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN. L+K 14/67, Letadla 1939-45 L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie www.pilotfriend.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | Państwowe Zakłady Lotnicze / PZL Okecie |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 7 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký pluk 1 [1921-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11a-t112024#392377Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.