Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL P.11f
Originální název:
Original Name:
PZL P.11f
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1936 SA Industria Aeronautică Română, Brasov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
80-95 (nejistý údaj)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1108 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1586 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,719 m
Délka:
Length:
7,550 m
Výška:
Height:
2,850 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
88,60 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme Rhône 9 Krse Mistral, vzduchem chlazený hvězdicivý devítiválec o vzletovém výkonu 418 kW, 455 kW maximální výkon.
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
trupová nádrž: 313 l
spádová v levém křídle: 11 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7540 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
750 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet FN Browning ráže 7,92 mm, na bocích trupu (po 500 nábojích) a
2x pevný kulomet FN Browning ráže 7,92 mm, v křídlech (po 600 nábojích).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Předlohou pro tuto verzi byl prototyp P.11/IV.
- PZL P.11C byl jednomístný hornoplošník klasické konstrukce s celokovovou konstrukcí. Kostra i potah byly z duralu.
- Rumunské stroje měly motor kapotovaný poněkud oblejším prstencem, většinou chyběl kužel vrtule a všechny letouny nesly výzbroj čtyř kulometů.


- Počátkem třicátých let hledalo Rumunsko pro své letectvo moderní stíhací letoun, který měl nahradit již zastaralé a olétaní Spady S.61 a Fokkery D.XI. Tehdy představilo svůj nejnovější letoun Polsko. Po nějaké době bylo přijato rozhodnutí zakoupit letouny PZL P.11b a spolu s nákupem letadel zakopilo Rumusko i licenční práva na stavbu letadel. Rumunské letouny byly upraveny pro pohon motorem typu Gnôme Rhône 9, tyto motory byly licenčně vyráběny továrnou IAR. Celá soutěž o nový stíhací letoun byla nejasná a neprůhledná, zřejmě došlo k podplácení.
Polsko dodalo 50 letadel PZL P.11b a další stroje již měla vyrobit rumunská továrna IAR. Výroba nabíhala velmi pomalu, Rumuni neměli žádné zkušenosti s výrobou letadel s celokovovou konstrukcí. Nakonec bylo vyrobeno necelých 100 letadel (údaje o počtu vyrobených strojů se značně rozcházejí).
Mnoho polských letounů se po polsko-německé válce dostalo do Rumunska, Rumuni je zařazovali do svých bojových jednotek i ke školním jednotkám. Mnoho polských letadel bylo rozebráno na náhradní díly.
PZL P.11 byl v Rumunsku nejrozšířenějším stíhacím letadlem a byl používán po celou válku.
Zdroje:
Sources:
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN.
http://www.pilotfriend.com/.../Panstwowe%20PZL%20P11.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html
archiv autora

PZL P.11f -


PZL P.11f -


PZL P.11f -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11f-t111983#392224Verze : 0
MOD
.
PZL P.11f - V Rumunsku licenčně vyráběné PZL P.11f nesly na kromě spodních ploch křídel všude nátěr tmavou zelenou barvou. Nosné plochy zespodu nesly nátěr světle modrou barvou. Roku 1941 dostaly podobně jako jiné stroje Osy žluté doplňky pro rychlou identifikaci letounů bojujících na východní a balkánské frontě.

V Rumunsku licenčně vyráběné PZL P.11f nesly na kromě spodních ploch křídel všude nátěr tmavou zelenou barvou. Nosné plochy zespodu nesly nátěr světle modrou barvou. Roku 1941 dostaly podobně jako jiné stroje Osy žluté doplňky pro rychlou identifikaci letounů bojujících na východní a balkánské frontě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11f-t111983#532770Verze : 0
MOD