Bristol Beaufighter Mk.IC

     
Název:
Name:
Bristol Beaufighter Mk.IC Bristol Beaufighter Mk.IC
Originální název:
Original Name:
Bristol Beaufighter Mk.IC
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R The Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
DD.MM.1941-DD.MM.194R The Bristol Aeroplane Co. Ltd., Weston
DD.MM.1941-DD.MM.194R The Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
397:
97 Bristol
300 Fairey
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6382 kg 14069 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9525 kg 21000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.630 m 57ft 10in
Délka:
Length:
12.600 m 41ft 4in
Výška:
Height:
4.830 m 15ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
46.73 m2 503 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
203.831 kg/m2 41.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru,
bojový výkon:
1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a
1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru
(palivo 100/130 oktanů).
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland Hydromatic.
Bristol Hercules XI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,505 hp at 2,900 rpm boost +6.75 psi
Combat power output:
1,575 hp at 2,900 rpm at boost +6.75 psi at 500 ft (MS) and
1,510 hp at 2,800 rpm at boost +6.75 psi at 11,250 ft (FS),
driving a three-bladed constant-speed propellers Type de Havilland Hydromatic.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 500 l
227 l pomocná nádrž, později ? l nádrž v křídlech
550 Imp gal
50 gal auxiliary tank, later ? gal tank in the wings
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
531.1 km/h v ? m 330 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7620 m 25000 ft
Dolet:
Range:
1882.9 km 1170 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2397.9 km 1490 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm s pásovým podáváním nábojů uložených v prostoru pod trupem, každý 240 náboji a
6x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7.7 mm v křídlech (2x v levé polovině křídel a 4x v pravé) s 1 000 náboji pro každý.
Později pouze s kanónovou výzbrojí.
Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons in ventral bay, 240 rpg and
six fixed forward-firing .303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wings, 1,000 rpg,
Late only cannons.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Beaufighter Mk.IC byl upraven pro potřeby Coastal Command. Hlavním rozdílem této verze byla instalace palivové nádrže o objemu 227 l, tato nádrž byla původně určena pro Vickers GR Wellington. Letoun byl také vybaven rozšířeným vybavením pro navigátor, což bylo nezbytné pro dlouhé lety nad mořem. První Mk.IC vstoupil do služby v březnu 1941 u 242. perutě operující od května nad Středozemním mořem. The Mk IC was developed for Coastal Command duties. The main difference at this early stage was that the Mk IC was equipped with 50 gallon “slipper” fuel tanks, developed for the Vickers Wellington. The aircraft was also equipped with a navigator’s table and direction finding equipment, essential for long range duties over the sea. The first Mk ICs entered service with No. 242 Squadron from March 1941, moving to the Mediterranean in May.
Zdroje:
Sources:
Moyes, Philip J. R. The Bristol Beaufighter I & II. Profile No.137, Profile Publications, Leatherhead 1966.
Franks, Richard A. The Bristol Beaufighter, a Comprehensive Guide for the Modeller. SAM Publications, Bedford 2002. ISBN 0-9533465-5-2.
Nowicki, Kamil. Bristol Beaufighter cz.2, Monografie Lotnicze 75. AJ-Press, Gdańsk 2003. ISBN 83-7237-120-2.
Hall, Allan W. Bristol Beaufighter, Warpaint No. 1. Hall Park Books, Dunstable 1995.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufighter

Bristol Beaufighter Mk.IC -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufighter-Mk-IC-t111524#391338 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více