Název: Name: | Bristol Beaufighter Mk.IC | Bristol Beaufighter Mk.IC |
Originální název: Original Name: | Bristol Beaufighter Mk.IC | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R The Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton DD.MM.1941-DD.MM.194R The Bristol Aeroplane Co. Ltd., Weston DD.MM.1941-DD.MM.194R The Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 397: 97 Bristol 300 Fairey | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6382 kg | 14069 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9525 kg | 21000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17.630 m | 57ft 10in |
Délka: Length: | 12.600 m | 41ft 4in |
Výška: Height: | 4.830 m | 15ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 46.73 m2 | 503 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 203.831 kg/m2 | 41.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru, bojový výkon: 1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a 1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru (palivo 100/130 oktanů). Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland Hydromatic. | Bristol Hercules XI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,505 hp at 2,900 rpm boost +6.75 psi Combat power output: 1,575 hp at 2,900 rpm at boost +6.75 psi at 500 ft (MS) and 1,510 hp at 2,800 rpm at boost +6.75 psi at 11,250 ft (FS), driving a three-bladed constant-speed propellers Type de Havilland Hydromatic. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 500 l 227 l pomocná nádrž, později ? l nádrž v křídlech | 550 Imp gal 50 gal auxiliary tank, later ? gal tank in the wings |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 531.1 km/h v ? m | 330 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7620 m | 25000 ft |
Dolet: Range: | 1882.9 km | 1170 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2397.9 km | 1490 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm s pásovým podáváním nábojů uložených v prostoru pod trupem, každý 240 náboji a 6x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7.7 mm v křídlech (2x v levé polovině křídel a 4x v pravé) s 1 000 náboji pro každý. Později pouze s kanónovou výzbrojí. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons in ventral bay, 240 rpg and six fixed forward-firing .303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wings, 1,000 rpg, Late only cannons. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Beaufighter Mk.IC byl upraven pro potřeby Coastal Command. Hlavním rozdílem této verze byla instalace palivové nádrže o objemu 227 l, tato nádrž byla původně určena pro Vickers GR Wellington. Letoun byl také vybaven rozšířeným vybavením pro navigátor, což bylo nezbytné pro dlouhé lety nad mořem. První Mk.IC vstoupil do služby v březnu 1941 u 242. perutě operující od května nad Středozemním mořem. | The Mk IC was developed for Coastal Command duties. The main difference at this early stage was that the Mk IC was equipped with 50 gallon “slipper” fuel tanks, developed for the Vickers Wellington. The aircraft was also equipped with a navigator’s table and direction finding equipment, essential for long range duties over the sea. The first Mk ICs entered service with No. 242 Squadron from March 1941, moving to the Mediterranean in May. |
Zdroje: Sources: | Moyes, Philip J. R. The Bristol Beaufighter I & II. Profile No.137, Profile Publications, Leatherhead 1966. Franks, Richard A. The Bristol Beaufighter, a Comprehensive Guide for the Modeller. SAM Publications, Bedford 2002. ISBN 0-9533465-5-2. Nowicki, Kamil. Bristol Beaufighter cz.2, Monografie Lotnicze 75. AJ-Press, Gdańsk 2003. ISBN 83-7237-120-2. Hall, Allan W. Bristol Beaufighter, Warpaint No. 1. Hall Park Books, Dunstable 1995. Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufighter |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bristol Beaufighter Mk.IC |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Zelená tmavá / Dark Green Hnědá / Brown Nebeská modř / Sky |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A19-? |
Taktické označení / imatrikulace | O |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Sraz září 2003 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |