Název: Name: | Blackburn T.9B Shark Mk.III | Blackburn T.9B Shark Mk.III |
Originální název: Original Name: | Blackburn T.9B Shark Mk.III | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | utility aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1937-DD.MM.1938 Blackburn Aircraft Co Ltd., Brough DD.MM.1939-DD.05.1940 Boeing Aircraft of Canada Ltd., Vancouver, British Columbia | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1937-DD.05.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 97 Blackburn 17 Boeing | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1884 kg | 4153 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3322 kg | 7323 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.02 m | 46ft |
Délka: Length: | 10.74 m | 35ft 3in |
Výška: Height: | 3.68 m | 12ft 1in |
Plocha křídla: Wing Area: | 45.43 m2 | 489 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus III o výkonu 597 kW nebo Bristol Pegasus IX o výkonu 626 kW třílistá dřevěná vrtule Rotol | Bristol Pegasus III, power 800 hp, or Bristol Pegasus IX, power 840 hp three-bladed wooden propeller Rotol |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 260.7 km/h v 1676 m | 162 mph in 5500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.9 m/s | 1350 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6218 m | 20400 ft |
Dolet: Range: | 1094.4 km | 680 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Vickers K 1x 18in torpédo Mk.VIII nebo Mk.X nebo 4x 227kg bomba | 1x fixed .303 Vickers machine gun 1x flexible .303 Vickers K machine gun 1x 18in Mk.VIII or Mk.X torpedo or 4x 500 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6. Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/sww2/shark.html www.britishaircraft.co.uk |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Třetí předprodukční Shark Mk.II byl dokončen s motorem Pegasus a po další úpravě, zakrytí kabiny, se stal prototypem verze Mk.III. V době jejich dodání se ale standardním torpédovým letounem RNAS stal Swordfish a Sharky šly rovnou do druholiniové služby.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Shark Mk.III 525 (na směrovce je chybně 508) určený pro Kanadu na kompasové točně v Brough, listopad 1938. Kanadské stroje používaly motory Pegasus IX.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |