Grumman F8F-1 Bearcat

     
Název:
Name:
Grumman F8F-1 Bearcat Grumman F8F-1 Bearcat
Originální název:
Original Name:
Grumman F8F-1 Bearcat
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1945-DD.08.1947 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1945-DD.08.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
23 předsériových / initial production
747 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
21.08.1944 prototyp XF8F1 serial No. 90460

DD.01.1945 1. předsériový letoun
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3207 kg 7070 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4234 kg 9334 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5646 kg 12447 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.820 m 35ft 6in
Délka:
Length:
8,610 m 28ft 3in
Výška:
Height:
4.01 m 13ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.67 m2 244 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,24 kg/m2 38.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-34W Double Wasp o výkonu 1 790 kW v h= 305 m, 2 013 kW v h= 1 036 m, 1 566 kW v h= 2 896 - 5 060 m, vše při 2 800 ot/min.
Vrtule: čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 840 mm
Pratt & Whitney R-2800-34W Double Wasp rated 2,400 hp at 1,000 ft, 2,100 hp at 3,400 ft, 2,700 hp at 9,500 - 16,600 ft, all power at 2,800 rpm.
Driving four-bladed Aeroproducts constant-speed propeller with a diameter of 12 foot 7 inches
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
693 l
1x 568 l přídavná nádrž
2x 379 l přídavná nádrž
183 US gal
1x 150 gal drop tank
2x 100 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
677.5 km/h v 6005 m 421 mph in 19700 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
426.5 km/h v 5486 m 265 mph in 18000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
23.2 m/s 4570 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 6797 m 5,0 min to 22300 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11796 m 38700 ft
Dolet:
Range:
1778.3 km 1105 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2945.1 km 1830 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet M2 Browning ráže 12,7 mm v křídlech (po 300 nábojích)
4x neřízená raketa HVAR ráže 127 mm
2x puma o hmotnosti 454 kg
Four 0.50 inch Browning M2 machine guns with 300 rpg
four 5 inch unguided HVAR rockets or
two 1,000 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Edit Vláďa 17.10.2010 dle:
Famous Airplanes of the World, Grumman F8F Bearcat, Oktober 1976, No.78, Bunrin-Do, Japan
Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 1. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 10, str. 2–6, ISSN 1210-1427
Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 2. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 11, str. 6-9, ISSN 1210-1427
http://www.vectorsite.net/avf6f.html
archiv autora

Grumman F8F-1 Bearcat -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#32925 Verze : 0
první vzlet prototypu se uskutečnil 31. srpna 1944, pilot Bob Hall.


V roce 1946 dosáhl Bearcat výšky 3.050 m za 1 min 34 s výšky 3050 m, čož byl pro tehdejší proudové letouny nedosažitelný výkon.


16. srpna 1969 překonal Bearcat rychlostí 776,449 km/h německý rekord z roku 1939 pro letadla s pístovým pohonem (ide ale o verziu F8F-2, pozn. buko1)
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#32926 Verze : 1
Letecké jednotky vyzbrojené Grumman F8F-1 Bearcat


Obdobie / Period
Jednotka / Unit
Poznámka / Note
03.04.1946-15.11.1946
Stíhacia peruť 20 / VF-20

15.11.1946-12.08.1948
Stíhací peruť 9A / VF-9A

XX.05.1947-02.08.1948
Stíhacia peruť 2A (VF-2A)

15.07.1948-XX.XX.XXXX
Stíhacia peruť 113 (VF-113)

02.08.1948-XX.XX.1950
Stíhacia peruť 12 (VF-12)

12.08.1948-15.02.1950
Stíhací peruť 91 / VF-91











Zdroj: Grossnick, Roy A.: Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume I - The History of VA, VAH, VAK, VAL, VAP and VFA Squadrons; Naval Historical Center, Department of the Navy, Washington, D.C., 1995
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#332052 Verze : 0
Tento F8F-1 slúžil v letectve Južného Vietnamu - Vietnam Air Force (VNAF), Saigon, nedatovaná fotografia. Všimnite si päť hviezdičiek pod kokpitom, ktoré zrejme zobrazujú päť zostrelov severovietnamských lietadiel.


www.warbirdinformationexchange.org

Grumman F8F-1 Bearcat -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#537271 Verze : 1
Kokpit F8F-1


www.warbirdinformationexchange.org

Grumman F8F-1 Bearcat -


URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#537272 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více