Supermarine Spitfire PR Mk.IE

Supermarine Spitfire PR Mk.V
     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.V Supermarine Spitfire PR Mk.V
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.IE
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.06.1940 Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Woolston
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.06.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9.130 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do písmene V o výkonu 1 096 kW ve výšce 2 820 m
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami.
Rolls-Royce Merlin 45, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,470 hp at 9,250 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
386 l + 132 l v pomocné trupové nádrži 84 UK gallons and 29 UK gallons in additional tank in the fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tento průzkumný letoun byl vyroben pouze v jediném exepláři (Sn. N3117), ale znammenal zásadní přelom co se týče instalace kamer a samotného způsobu snímkování. Jako první (z průzkumných Spitfirů) nesl šikmo uloženou kameru F.24 s ohniskovou vzdáleností 203 mm, všechny předchozí verze průzkumných Spitfirů nesly kamery výhradně ve svislé poloze a to umožňovalo pořizovat snímky pouze ze středních a velkých výšek a teto způsob byl závislý na oblačnosti. PR Mk.IE nesl kamery v oválných pouzdrech pod křídly, snímky byly pořizovány pod úhlem 15° od vodorovné osy.

U jednotky PRU létal s růžovou kamufláží a kódová písmena LY.
Only one PR Mk IE (PR Mk V) Spitfire was produced for low-level photography reconnaissance, that was N3117, it represent a significant development in that it was the first PR Spitfire to be equipped with an oblique camera. Previous PR Spitfires had used vertically mounted cameras to take pictures from a medium or high altitude. PR Mk IE had an F.24 camera installed under each wing in a bulged fairing with the lenses at right-angles to the line of flight and looking slightly below the level of the horizon, it proved most useful as it was able to photograph targets under weather conditions that would make high altitude photography impossible.
Zdroje:
Sources:
Použité prameny:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
www.xs4all.nl
www.historyofwar.org
www.wordiq.com
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
archiv autora

Supermarine Spitfire PR Mk.IE -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IE-t109631#387325 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více