Název: Name: | Supermarine Spitfire PR Mk.V | |
Originální název: Original Name: | Supermarine Spitfire PR Mk.IE | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.06.1940 Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Woolston | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.06.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | |
Délka: Length: | 9.130 m | |
Výška: Height: | 3,450 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do písmene V o výkonu 1 096 kW ve výšce 2 820 m Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 386 l + 132 l v pomocné trupové nádrži | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Tento průzkumný letoun byl vyroben pouze v jediném exepláři (Sn. N3117), ale znammenal zásadní přelom co se týče instalace kamer a samotného způsobu snímkování. Jako první (z průzkumných Spitfirů) nesl šikmo uloženou kameru F.24 s ohniskovou vzdáleností 203 mm, všechny předchozí verze průzkumných Spitfirů nesly kamery výhradně ve svislé poloze a to umožňovalo pořizovat snímky pouze ze středních a velkých výšek a teto způsob byl závislý na oblačnosti. PR Mk.IE nesl kamery v oválných pouzdrech pod křídly, snímky byly pořizovány pod úhlem 15° od vodorovné osy. U jednotky PRU létal s růžovou kamufláží a kódová písmena LY. | |
Zdroje: Sources: | Použité prameny: Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186 Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4 www.xs4all.nl www.historyofwar.org www.wordiq.com https://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IE-t109631#387325Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.