Hawker P.1072

     
Název:
Name:
Hawker P.1072 Hawker P.1072
Originální název:
Original Name:
Hawker P.1072
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.11.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5012 kg 11050 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6373 kg 14050 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.13 m 36ft 6in
Délka:
Length:
11.46 m 37ft 7in
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.78 m2 256 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový turbojet+rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Nene RN.2 o tahu 22,24 kN a
Armstrong Siddeley Snarler ASSn.1 o tahu 8,9 kN
Rolls-Royce Nene RN.2, thrust 5000 lbf, and
Armstrong Siddeley Snarler ASSn.1, thrust 2000 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
935 km/h v 0 m 581 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
721 km/h v ? m 448 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
25.4 m/s 5000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10.5 min do 10668 m 10.5 min to 35000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13564 m 44500 ft
Dolet:
Range:
560.1 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1072.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org

Hawker P.1072 -


Hawker P.1072 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1072-t108000#383915 Verze : 0
V říjnu 1947 začala firma Hawker a Royal Aircraft Establishment na P.1040 experimentovat s různými raketovými motory kvůli zlepšení vzletových vlastností, a bylo rozhodnuto, že příští postavený kus P.1040 by měl mít v zádi zabudován motor o tahu 8.9 kN / 2000 lb. Místo toho se Hawker nakonec rozhodl přestavět první P.1040, VP401, který byl mezitím uvolněn z testů. Práce na zástavbě motoru Snarler (o výdrži 2,75 min) byly zahájeny na konci roku 1949 pod projektovým označením P.1072. Původní plány počítaly s novým šípovitým křídlem, ovšem nakonec bylo pouze zesíleno původní křídlo. Práce se několikrát zdržely, např. kvůli palivovému potrubí pro raketový motor, které vedlo pod trupem (a na fotografiích vypadá jako ližina nebo kýl). V přídi byly instalovány nové nádrže, 341litrová pro tekutý kyslík a za pilotním prostorem 546litrová na směs vody a metanolu. 16. listopadu 1950 byl P.1072 připraven a přelétnut do Bitteswellu, kde se o čtyři dny později po pozemních testech motoru uskutečnil první vzlet britského letounu na raketový pohon. V lednu proběhlo šest úspěšných vzletů, při kterých letadlo předvedlo skvělou rychlost stoupání a výpočty prokázaly teoretickou možnost dosáhnout výšku 15240 m za pouhé tři a půl minuty. Na konci měsíce ale při posledním letu explodovalo čidlo tlakoměru na raketovém motoru a poškodilo ocas stroje. Do konce února 1951 byl sice opraven a motor podstoupil pozemní zkoušky, ale již nikdy nevzlétl. 10. srpna 1954 byl odepsán a poté sešrotován. Krátce se poté opět vynořila myšlenka varianty s šípovým křídlem, označená P.1078, a vycházející z P.1052, ale vzhledem k nemožnosti kontrolovat tah a dalším nevýhodám raketového motoru byla opět zamítnuta a přednost před nimi dostaly proudové motory s přídavným spalováním.


Zdroj:
Buttler, Tony. Hawker Sea Hawk, Warpaint No.29. Hall Park Books, Milton Keynes 2001.
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1072.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20545.htm

Hawker P.1072 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1072-t108000#384023 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více