Main Menu
User Menu

Hawker P.1072

     
Název:
Name:
Hawker P.1072
Originální název:
Original Name:
Hawker P.1072
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.11.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5012 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6373 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.13 m
Délka:
Length:
11.46 m
Výška:
Height:
2.67 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.78 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Nene RN.2 o tahu 22,24 kN a
Armstrong Siddeley Snarler ASSn.1 o tahu 8,9 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
935 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
721 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
25.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10.5 min do 10668 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13564 m
Dolet:
Range:
560.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/xplane/p1072.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org

Hawker P.1072 -


Hawker P.1072 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1072-t108000#383915Verze : 0
MOD
V říjnu 1947 začala firma Hawker a Royal Aircraft Establishment na P.1040 experimentovat s různými raketovými motory kvůli zlepšení vzletových vlastností, a bylo rozhodnuto, že příští postavený kus P.1040 by měl mít v zádi zabudován motor o tahu 8.9 kN / 2000 lb. Místo toho se Hawker nakonec rozhodl přestavět první P.1040, VP401, který byl mezitím uvolněn z testů. Práce na zástavbě motoru Snarler (o výdrži 2,75 min) byly zahájeny na konci roku 1949 pod projektovým označením P.1072. Původní plány počítaly s novým šípovitým křídlem, ovšem nakonec bylo pouze zesíleno původní křídlo. Práce se několikrát zdržely, např. kvůli palivovému potrubí pro raketový motor, které vedlo pod trupem (a na fotografiích vypadá jako ližina nebo kýl). V přídi byly instalovány nové nádrže, 341litrová pro tekutý kyslík a za pilotním prostorem 546litrová na směs vody a metanolu. 16. listopadu 1950 byl P.1072 připraven a přelétnut do Bitteswellu, kde se o čtyři dny později po pozemních testech motoru uskutečnil první vzlet britského letounu na raketový pohon. V lednu proběhlo šest úspěšných vzletů, při kterých letadlo předvedlo skvělou rychlost stoupání a výpočty prokázaly teoretickou možnost dosáhnout výšku 15240 m za pouhé tři a půl minuty. Na konci měsíce ale při posledním letu explodovalo čidlo tlakoměru na raketovém motoru a poškodilo ocas stroje. Do konce února 1951 byl sice opraven a motor podstoupil pozemní zkoušky, ale již nikdy nevzlétl. 10. srpna 1954 byl odepsán a poté sešrotován. Krátce se poté opět vynořila myšlenka varianty s šípovým křídlem, označená P.1078, a vycházející z P.1052, ale vzhledem k nemožnosti kontrolovat tah a dalším nevýhodám raketového motoru byla opět zamítnuta a přednost před nimi dostaly proudové motory s přídavným spalováním.


Zdroj:
Buttler, Tony. Hawker Sea Hawk, Warpaint No.29. Hall Park Books, Milton Keynes 2001.
https://www.airwar.ru/enc/xplane/p1072.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20545.htm

Hawker P.1072 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1072-t108000#384023Verze : 0
MOD