Main Menu
User Menu

Hawker P.1081

     
Název:
Name:
Hawker P.1081
Originální název:
Original Name:
Hawker P.1081
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
19.06.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5080 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6568 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m
Délka:
Length:
11.38 m
Výška:
Height:
4.04 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.97 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Nene RN.2 o tahu 22,24 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1118.5 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
820.8 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18.7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.2 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13899 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Air International 1982/08
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/xplane/p1081.html
https://www.vectorsite.net/avhunt_1.html

Hawker P.1081 -


Hawker P.1081 -


Hawker P.1081 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1081-t107996#383900Verze : 0
MOD
Na základě experimentálního typu P.1052 se společnost Hawker rozhodla vytvořit stíhací letoun, ovšem s motorem s přídavným spalováním místo původního Nene. Původní projekt P.1080 vystřídal P.1081, který předpokládal zástavbu motoru Rolls-Royce Tay, a kvůli nevhodnosti původního uspořádání se dvěma tryskami v kořenech křídel, zděděnnými po P.1040, pro přídavné spalování byl přepracován ocas a P.1081 počítal s jedinou tryskou v zádi. Dostal také šípové ocasní plochy. P.1081 měl být stejně jako Sea Hawk vyzbrojen čtyřmi 20mm kanony Hispano Mk.V v přídi a měl mít možnost nést přídavné nádrže pod křídly. Do této podoby byl přestavěn P.1052 XV279, který poprvé vzlétl 19. června 1950, ovšem s původním Nene, protože Tay stále nebyl k dispozici, a o několik dní později byl předveden na leteckém dni v Bruselu. Původní zájemce o nový stíhač, australské letectvo, však v listopadu 1950 oznámilo ztrátu zájmu a byl tak zrušen plán na stavbu druhého prototypu, který již měl být vyzbrojen a měl dostat motor Tay. Prototyp pak byl převzat RAE ve Farnborough, ovšem již 3. května 1951 byl poblíž města Lewes zničen při havárii, která stála život zkušebního pilota T. S. Wadea. Na linii P.1081 vzápětí navázal P.1067, který využil mnoho z poznatků získaných při vývoji P.1081 a stal se prototypem pro úspěšný stíhač Hawker Hunter.

Zdroj:
Buttler, Tony. Hawker Sea Hawk, Warpaint No.29. Hall Park Books, Milton Keynes 2001.
Air International 1982/08
www.britishaircraft.co.uk
https://www.airwar.ru/enc/xplane/p1081.html
www.aviastar.org
https://www.vectorsite.net/avhunt_1.html
URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1081-t107996#384020Verze : 0
MOD