Hawker P.1081

     
Název:
Name:
Hawker P.1081 Hawker P.1081
Originální název:
Original Name:
Hawker P.1081
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1950 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
19.06.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5080 kg 11200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6568 kg 14480 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
11.38 m 37ft 4in
Výška:
Height:
4.04 m 13ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.97 m2 258 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Nene RN.2 o tahu 22,24 kN Rolls-Royce Nene RN.2, thrust 5000 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1118.5 km/h v 0 m 695 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
820.8 km/h v ? m 510 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18.7 m/s 3685 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.2 min do 3048 m 9.2 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13899 m 45600 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Air International 1982/08
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1081.html
http://www.vectorsite.net/avhunt_1.html

Hawker P.1081 -


Hawker P.1081 -


Hawker P.1081 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1081-t107996#383900 Verze : 0
Na základě experimentálního typu P.1052 se společnost Hawker rozhodla vytvořit stíhací letoun, ovšem s motorem s přídavným spalováním místo původního Nene. Původní projekt P.1080 vystřídal P.1081, který předpokládal zástavbu motoru Rolls-Royce Tay, a kvůli nevhodnosti původního uspořádání se dvěma tryskami v kořenech křídel, zděděnnými po P.1040, pro přídavné spalování byl přepracován ocas a P.1081 počítal s jedinou tryskou v zádi. Dostal také šípové ocasní plochy. P.1081 měl být stejně jako Sea Hawk vyzbrojen čtyřmi 20mm kanony Hispano Mk.V v přídi a měl mít možnost nést přídavné nádrže pod křídly. Do této podoby byl přestavěn P.1052 XV279, který poprvé vzlétl 19. června 1950, ovšem s původním Nene, protože Tay stále nebyl k dispozici, a o několik dní později byl předveden na leteckém dni v Bruselu. Původní zájemce o nový stíhač, australské letectvo, však v listopadu 1950 oznámilo ztrátu zájmu a byl tak zrušen plán na stavbu druhého prototypu, který již měl být vyzbrojen a měl dostat motor Tay. Prototyp pak byl převzat RAE ve Farnborough, ovšem již 3. května 1951 byl poblíž města Lewes zničen při havárii, která stála život zkušebního pilota T. S. Wadea. Na linii P.1081 vzápětí navázal P.1067, který využil mnoho z poznatků získaných při vývoji P.1081 a stal se prototypem pro úspěšný stíhač Hawker Hunter.

Zdroj:
Buttler, Tony. Hawker Sea Hawk, Warpaint No.29. Hall Park Books, Milton Keynes 2001.
Air International 1982/08
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1081.html
www.aviastar.org
http://www.vectorsite.net/avhunt_1.html
URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1081-t107996#384020 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více