Fiat CR.20 - přehled verzí
Fiat CR.20
• jednalo se o první výrobní verzi tohoto typu, neodlišoval se od prototypu. Vyrobeno přibližně 250 letadel.
Fiat CR.20bis
• tato verze se dostala do výroby v roce 1930. Zásadní úpravou prošel podvozek, Jednoduchý tuhý podvozek je nahrazen nezávisle odpruženým podvozkem zcela nové konstrukce s hydraulicko-pneumatickými tlumiči a brzdami. Celkem bylo postaveno 235 letadel, do tohoto množství je započtena subverze CR.20bisAQ.
Fiat CR.20bisAQ
• jednalo se o verzi CR.20bis, poháněnou mmotorem Fiat A.20AQ, díky tomu se zlepšily výškové vlastnosti letounu.
Fiat CR.20 Idro
• verze CR.20 byly vybavena dvěma plováky, které nahradily původní podvozek. Celkem bylo postaveno 46 plovákových letounů. Polovinu postavila fa. Macchi a druhou část CMASA. Verze Idro nebyla oblíbena.
Fiat CR.20 Asso
• poslední verze zavedená do sériové výroby, největším rozdílem byla instalace vzduchem chlazeného motoru Isotta Fraschini Asso Caccia a tím i změna motorového krytu, dále byla zvětšena plocha vodorovné ocasní plochy. Celkem bylo v letech 1931 až 1933 postaveno 204 letadel, 104 u Macchi a 100 postavila CMASA.
Fiat CR.20B
• dvoumístná cvičná, popř. spojovací verze letadel CR.20 a CR.20bis, výroba probíhala současně s uvedenými verzemi.
Použité prameny:
www.historyofwar.org
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.20
http://www.airwar.ru/enc/fww1/cr20.html
archiv autora
Fiat CR.20
• jednalo se o první výrobní verzi tohoto typu, neodlišoval se od prototypu. Vyrobeno přibližně 250 letadel.
Fiat CR.20bis
• tato verze se dostala do výroby v roce 1930. Zásadní úpravou prošel podvozek, Jednoduchý tuhý podvozek je nahrazen nezávisle odpruženým podvozkem zcela nové konstrukce s hydraulicko-pneumatickými tlumiči a brzdami. Celkem bylo postaveno 235 letadel, do tohoto množství je započtena subverze CR.20bisAQ.
Fiat CR.20bisAQ
• jednalo se o verzi CR.20bis, poháněnou mmotorem Fiat A.20AQ, díky tomu se zlepšily výškové vlastnosti letounu.
Fiat CR.20 Idro
• verze CR.20 byly vybavena dvěma plováky, které nahradily původní podvozek. Celkem bylo postaveno 46 plovákových letounů. Polovinu postavila fa. Macchi a druhou část CMASA. Verze Idro nebyla oblíbena.
Fiat CR.20 Asso
• poslední verze zavedená do sériové výroby, největším rozdílem byla instalace vzduchem chlazeného motoru Isotta Fraschini Asso Caccia a tím i změna motorového krytu, dále byla zvětšena plocha vodorovné ocasní plochy. Celkem bylo v letech 1931 až 1933 postaveno 204 letadel, 104 u Macchi a 100 postavila CMASA.
Fiat CR.20B
• dvoumístná cvičná, popř. spojovací verze letadel CR.20 a CR.20bis, výroba probíhala současně s uvedenými verzemi.
Použité prameny:
www.historyofwar.org
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.20
http://www.airwar.ru/enc/fww1/cr20.html
archiv autora