Název: Name: | Fiat CR.1 | Fiat CR.1 |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1925 SA Aeronautica d’Italia, Torino DD.MM.1925-DD.MM.1926 SA Officine Ferroviarie Meridionali, Napoli DD.MM.1925-DD.MM.1925 Società Idrovolanti Alta Italia Savoia, Sesto Calende | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 249 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 839 kg | 1850 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1155 kg | 2546 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,950 m | 29ft 4,36in |
Délka: Length: | 6,240 m | 20ft 5,66in |
Výška: Height: | 2,400 m | 7ft 10,48in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | 247.5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 48,43 kg/m2 | 9.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Isotta-Fraschini Asso, řadový kapalinou chlazený osmiválec o výkonu 239 kW (320 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu | Isotta-Fraschini Asso, inline eight-cylinder powered 307 hp, driving a fixed-pitch two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 270 km/h v 0 m | 167.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 243 km/h v 1800 m | 151 mph in 5906 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,22 m/s | 1027.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,25 min do 2000 m | 4,25 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7450 m | 24442 ft |
Dolet: Range: | 650 km | 403.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,69 mm nad motorem | Two fixed forward-firing synchronized 0.303 in Vickers machine guns. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento letoun byl prvním z dlouhé řady stíhaček konstruktéra Celestina Rosatelliho. První dva prototypy se od sebe odlišovaly tvarem směrovky. Konstrukční zajímovostí bylo, že se jednalo o jedenapůlplošník, kde horní křídlo mělo menší rozpští než spodní. Mezikřídelní výztuhy měly tvar písmene W. Konstrokce byla celodřevěná. První prototypy byly označeny dle právě zavedeného číslování, tedy MM.1 a MM.2. Tento typ nebyl nikdy bojově nasazen. Letová vytrvalost: 2,58 h | The Fiat CR.1 was the first in a long series of biplane fighters designed for Fiat by Celestino Rosatelli, and was an unusual sesquiplane aircraft, with larger lower and smaller upper wings. Two prototypes were produced, under the designation Fiat CR, with CR standing for Caccia Rosatelli, or Fighter/ Hunter Rosatelli. The two prototypes (MM.1 and MM.2) shared the same basic design, with a largely fabric covered wooden structure. The aircraft was an unusual type of sesquiplane, with a larger lower and smaller upper wing, the reserve of the normal design. As a result the aircraft does tend to look upside down when on the ground. The two wings were connected by rigid inverted Warren-type 'W' struts and a standard fixed undercarriage. The two prototypes differed in the shape of the tail and the engine cowling. Endurance: 2 hours 35 minutes |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.1 http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-1.php http://www.airwar.ru/enc/fww1/cr1.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |