Ambrosini SAI.107

     
Název:
Name:
Ambrosini SAI.107 Ambrosini SAI.107
Originální název:
Original Name:
Ambrosini SAI.107
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Società Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1280 kg 2822 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1600 kg 3527 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
8,000 m 26ft 2,95in
Výška:
Height:
2,400 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
13,10 m2 141.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
122,14 kg/m2 25.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Gamma R.C.35-I, vzduchem chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 379 kW (515 k).
Vrtule dvoulistá kovová
Isotta Fraschini Gamma R.C.35-I, twelve-cylinder inverted vee air-cooled engine, rated 494 hp at fake-off,
driving two blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
500 km/h v ? m 310.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v ? m 264.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm One fixed forward-firing 0.303 Breda-SAFAT machine gun.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Inženýr Sergio Stefanutti se po neúspěchu prototypu kachního stíhače S.A.I. Ambrosini S.S.4, vrátil ke klasické koncepci letadel. Na základě cvičného letounu S.7 navrhl v roce 1940 lehkou stíhačku, postavenou ze dřeva, S.A.I. 107 inženýr Stefanutti prosazoval dlouhou kabinu, která by plynule přecházela od vrtulového kužele až k ocasním partiím. Z hlediska aerodynamiky to bylo výhodné, ale prakticky nepoužitelné, docházelo k velkému zakřivení a zkreslení výhledu pilota. Po prvním letu byl tento překryt nahrazen klasickým krytem pilotní kabiny. Letoun byl potom zkoušen na základně Guidonia s výsledkem, že lze na tomto základě stíhací letoun vyrábět, ale je nutno posílit výzbroj. Na základě S.A.I. 107 vznikl slibnější S.A.I. 207. The light fighter concept was quite popular in the early 1940s. Light fighter SAI.107, which was derived from the successful S.7 trainer. It was of light construction, being built of wood (spruce). Power was supplied by an air-cooled inline Isotta-Fraschini engine.
Zdroje:
Sources:
http://it.wikipedia.org/wiki/SAI_Ambrosini_107
www.aviastar.org
archiv autora

Ambrosini SAI.107 - Původní provedení kabiny, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html

Původní provedení kabiny, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html
Ambrosini SAI.107 - Upravená kabina, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html

Upravená kabina, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html
Ambrosini SAI.107 - S.A.I. 107 po úpravě, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html

S.A.I. 107 po úpravě, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html
URL : https://www.valka.cz/Ambrosini-SAI-107-t107815#383389 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více