Main Menu
User Menu

Fiat CR.30

     
Název:
Name:
Fiat CR.30
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.30
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1934 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
124 (176?)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1345 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1895 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,500 m
Délka:
Length:
7,880 m
Výška:
Height:
2,780 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27,05 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,06 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 447 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
351 km/h v 3050 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,33 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8487 m
Dolet:
Range:
850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
První prototyp vzlétl 5. března 1932 a do konce května vzlétly další dva prototypy. Velkým úspěchem pro tento typ byla výstava v Curychu, která se pořádala v červenci 1932. První a třetí prototyp zde zvítězily v rychlostním závodě, když Italové vyhráli prestižní pohár Dal Molin Cup. V té době rostla dobrá pověst italského letectva, které získávalo pověst nejlepšího letectva na světě. CR.30 se rychle dostaly do výzbroje Regia Aeronautica.


Během provozu Fiatů CR.30 vyvstala potřeba cvičných dvoumístných strojů, které by mohly plnit také spojovací úkoly. Nejprve byly přestaveny dva prototypy CR.30 a zanedlouho bylo přestavěno několik desítek jednomístných letounů. Zcela nově bylo vyrobeno 20 cvičných letounů v roce 1937.


Dva letouny byly přestavěny na plovákové označené CR.30Idro.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
https://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html
www.historyofwar.org
https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.30
archiv autora

Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 - fotografie ze serveru https://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html

fotografie ze serveru https://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html
Fiat CR.30 - Trojpohledový náčrtek

Trojpohledový náčrtek
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-30-t107814#383382Verze : 1
MOD