Název: Name: | Potez 63.11 A.3 | |
Originální název: Original Name: | Potez 63.11 A.3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte / DD.MM.1940-DD.MM.1941 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Les Mureaux / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 723 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 31.12.1938 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3154 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4433 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16 m | |
Délka: Length: | 11,07 m | |
Výška: Height: | 3,67 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,566 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône GR 14 M4/5 (515 kW/700 k), třílistá vrtule Ratier 1527/8 nebo GR 2190/1 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 950 l (1939) 1120 l (1940) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 425 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | |
Dolet: Range: | 1500 (950 l nádrž) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1700 (1120 l nádrž) km | |
Výzbroj: Armament: | 3x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm, jeden pevný střílející dopředu, jeden pevný střílející za letoun a jeden pohyblivý v kabině pozorovatele letouny vyrobené v roce 1940: 8x 10 kg pumy v trupu, 4x 50 kg pumy pod křídly, některé stroje byly vybaveny další trojcí mulometu MAC 1934 pod trupem nebo čtyřmi pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_630 http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html http://www.airwar.ru/enc/spyww2/p63-11.html |
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#4647Verze : 3
Schlange
MOD
Potez 63-11 ve službách Luftwaffe
Po porážce Francie ukořistili Němci velké množství leteckého materiálu. Potezů 63-11 A3 jim padlo do rukou kolem 80., většina ve výrobním závodě v Méaulte. Zde v roce 1942 Němci přikázali výrobu obnovit a objednali 120 nových strojů, zda byl nějaký dokončen však není jisté, pravděpodobně bylo několik letadel smontováno s dílů uložených ve skladech. Po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942 bylo ukořistěno dalších 134 letounů. Část z nich ale byla odprodána do Rumunska, Itálie a Maďarska.
Luftwaffe své Potezy 63-11 používala zejména k výcviku, případně jako štábní a spojovací letouny.
Prameny:
Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008
http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
Po porážce Francie ukořistili Němci velké množství leteckého materiálu. Potezů 63-11 A3 jim padlo do rukou kolem 80., většina ve výrobním závodě v Méaulte. Zde v roce 1942 Němci přikázali výrobu obnovit a objednali 120 nových strojů, zda byl nějaký dokončen však není jisté, pravděpodobně bylo několik letadel smontováno s dílů uložených ve skladech. Po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942 bylo ukořistěno dalších 134 letounů. Část z nich ale byla odprodána do Rumunska, Itálie a Maďarska.
Luftwaffe své Potezy 63-11 používala zejména k výcviku, případně jako štábní a spojovací letouny.
Prameny:
Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008
http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html |
Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html |
Web autora : http://www.histaviation.com/Potez_63_series.html
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#388278Verze : 0
Michal Rak
MOD
Reklama
Potez 63-11 v Itálii
Informací o službě francouzských letadel v Itálii není mnoho a platí to též o Potez 63-11. První kusy padly Italům do rukou po francouzské kapitulaci v červnu 1940, další zřejmě dodali Němci a poslední kusy ukořistili Italové po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942. Do služby se tak dostalo zřejmě 46 strojů.
Italové nejprve letouny používali k výcviku, protože na začátku války trpěli nedostatkem moderních strojů všech kategorií. Ovšem po porážce sil Osy v Africe a velkých ztrátách, byly některé stroje používány i u bojových jednotek a používány k hlídkování u francouzského pobřeží. V roce 1943 bylo nejméně 15 kusů přelétnuto přímo do Itálie, ale bojově zřejmě nasazeny nebyly.
Působení typu v řadách Regia Aeronautica je tak pouze epizodou.
Prameny:
Dunning, C.: Courage Alone, Hikoki Pub., Manchester 2009
italie1935-45.forumactif.net
Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t456-potez-63-11-de-prise-ecrase-en-1943-a-vauvenargues-13
Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t1051-materiels-allies-aux-couleurs-italiennes
Informací o službě francouzských letadel v Itálii není mnoho a platí to též o Potez 63-11. První kusy padly Italům do rukou po francouzské kapitulaci v červnu 1940, další zřejmě dodali Němci a poslední kusy ukořistili Italové po okupaci zbytku Francie v listopadu 1942. Do služby se tak dostalo zřejmě 46 strojů.
Italové nejprve letouny používali k výcviku, protože na začátku války trpěli nedostatkem moderních strojů všech kategorií. Ovšem po porážce sil Osy v Africe a velkých ztrátách, byly některé stroje používány i u bojových jednotek a používány k hlídkování u francouzského pobřeží. V roce 1943 bylo nejméně 15 kusů přelétnuto přímo do Itálie, ale bojově zřejmě nasazeny nebyly.
Působení typu v řadách Regia Aeronautica je tak pouze epizodou.
Prameny:
Dunning, C.: Courage Alone, Hikoki Pub., Manchester 2009
italie1935-45.forumactif.net
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://italie1935-45.forumactif.net/t456-potez-63-11-de-prise-ecrase-en-1943-a-vauvenargues-13 |
Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t456-potez-63-11-de-prise-ecrase-en-1943-a-vauvenargues-13
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://italie1935-45.forumactif.net/t1051-materiels-allies-aux-couleurs-italiennes |
Web autora : http://italie1935-45.forumactif.net/t1051-materiels-allies-aux-couleurs-italiennes
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#388276Verze : 0
Michal Rak
MOD
Průzkumný letoun Potez 63-11 (No 814) ze stavu GR I/33, květen 1940.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 814 |
Taktické označení / imatrikulace | 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Průzkumná skupina I/33 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#420142Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Potez 63.11 ve službách Vichistické Francie
GR II/14
Web autora : http://www.forum-auto.com/les-clubs/discussions-salon/sujet221-4865.htm
Web autora : http://passiondesavions.blogspot.com/2008_04_01_archive.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Potez |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 287 |
Sériové / evidenční číslo | 287 |
Taktické označení / imatrikulace | 13 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://www.forum-auto.com/les-clubs/discussions-salon/sujet221-4865.htm |
GR II/14
Web autora : http://www.forum-auto.com/les-clubs/discussions-salon/sujet221-4865.htm
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 303 |
Sériové / evidenční číslo | 303 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://passiondesavions.blogspot.com/2008_04_01_archive.html |
Web autora : http://passiondesavions.blogspot.com/2008_04_01_archive.html
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#24608Verze : 0
Reklama
Potez 63-11 A3 ukoristený Nemcami na neznámom francúzskom letisku, nedatovaný snímok. Vojak ležiaci na krídle pri motore drží v rukách francúzsky letecký guľomet MAC 1934 kal. 7,5 mm.
http://waralbum.ru/117557/
http://waralbum.ru/117557/
histomil.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#539099Verze : 2
Panzer
MOD
Potez 63.11 №641 patriaci veliteľovi GAO 515, jún 1940.
Aviacia Francii vo vtoroj mirovoj vojne, Virtualnyj pilot č. 8/9, str. 41 (Авиация Франции во второй мировой войне, Виртуальный пилот № 8/9)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Potez 63-11 A.3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Potez-63-11-A-3-t1075#636418Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.