Main Menu
User Menu

Reggiane Re.2002 Ariete

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2002 Ariete (Skopec)
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2002 Ariete
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.04.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
08.11.1942-DD.04.1944 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 60
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2390 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3240 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3400 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,160 m
Výška:
Height:
3,150 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnátiválec se sníženou výškovostí o vzletovém výkonu 877 kW.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček Piaggio P.2001M o průměru 3 050 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
533 l + 240 l v přídavné nádrži pod trupem a 2x 100 l v nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
530 km/h v 5486 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,73 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 450 nábojů pro pravý a 390 pro levý kulomet a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, 350 nábojů pro levý a 290 pro pravý.
Pumový náklad: 1x 650kg puma (1,422 lb) pod trupem a 2x 160 kg (352,7 libra) puma pod křídly, celkem 970 kg 2,138 lb. Alternativně mohlo být podvěšeno torpédo.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Základem pro vývoj stíhacího bombardéru Re.2002 byl starší stíhací Re.2000 třetí výrobní série. K draku stíhačky byl přopojen těsně a pečlivě kapotovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec Piaggio P.XIX RC-45. Vzduchem chlazené motory byly pro bitevní stroj výhodné. protože u nich nehrozila ztrata chladící kapalini v důsledku prostelení chladícího okruhu.
Společnost Reggiane získala objednávku na 500 Re.2002, ale dokončila přibliřně 60 letadel. Z těchto šedesáti letadel bylo po italské kapitulaci Němci několik letadel zabaveno a následně používáno. První dodávky bitevníků Re.2002 byly uskutečněny až v červenci 1942, letouny operačně létaly nad Sicilií, kde však byly doslova smeteny spojeneckým letectvem.
Zdroje:
Sources:
www.historyofwar.org
www.century-of-flight.net
https://comandosupremo.com/re2002.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html
archiv autora

Reggiane Re.2002 Ariete - Trojpohled

Trojpohled
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#380461Verze : 0
MOD
Reggiane Re.2002 Ariete
Reggiane Re.2002 Ariete - https://1000aircraftphotos.com/Contributions/Ferone/3959.htm

1000aircraftphotos.com
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#194374Verze : 0
MOD
...
Reggiane Re.2002 Ariete -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#52122Verze : 0
Reggiane Re.2002 Ariete
Zdroj: https://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html

Reggiane Re.2002 Ariete - letoun 239 Squadriglii 102 Gruppo 5 Stormo

letoun 239 Squadriglii 102 Gruppo 5 Stormo
Reggiane Re.2002 Ariete - zadní pohled na letoun v barvách Luftwafe

zadní pohled na letoun v barvách Luftwafe
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2002-Ariete-t10710#345716Verze : 1