Main Menu
User Menu

Versuchflakwagen

8,8cm Flak auf Sonderfahrgestell (Pz.Sfl.IVc)

     
Název:
Name:
Versuchflakwagen
Originální název:
Original Name:
8,8cm Flak auf Sonderfahrgestell (Pz.Sfl.IVc)
Výrobce:
Producer:
Krupp-Gruson Werk AG, Magdeburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (+1 nedokončený a zrušený (not completed and canceled))
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
9
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
26000 kg
Celková délka:
Overall Length:
7000 1) (9150 2)) mm
Celková šířka:
Overall Width:
3000 mm
Celková výška:
Overall Height:
2800 1) (2750 2)) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 90 P (vodou chladený benzínový motor objemu 9.000 cm3)
Výkon:
Power:
268,5 kW při 3600 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
SMG 90 (8+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
200 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
28 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,1 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
8,8 cm Flak 37 L/56 1):
námer: -5 až +85°

8,8 cm Flak 41 L/742)
námer: -5 až +90°
zásoba munície: 48 nábojov
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pancierovanie:

štít kanóna - 12 mm
boky nadstavby - 5+5 mm
čelo korby - 20 mm
boky korby - 14,5mm
strop - 10 mm
dno - 10 mm
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle : Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Maryland 1998
URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#454503Verze : 0
MOD
Na začiatku projektu ťažkého samohybného protilietadlového tanku bola objednávka nemeckej armády na tri 8,8cm samohybné delá Flak L/56 lafetované na platforme Pz.Sfl.IVc vyvinuté firmou Krupp. Tie mali poslúžiť na ničenie ťažkého opevnenia Maginotovej línie pri plánovanom napadnutí Francúzska. Postavenie týchto strojov nestihlo obsadenie Francúzska a následne sa ich úloha preklasifikovala na stíhače tankov. Vzhľadom na ich ľahké pancierovanie to však nebolo vhodné určenie. Pri strete s tankami protivníka by boli ľahkou korisťou.
V 7/1942 bola objednaná stavba dvoch strojov využívajúcich tento podvozok. Lafetovaným kanónom mal byť protilietadlový kanón 8,8 cm Flak 41 L/71. Predpokladané dodanie prototypov bolo v 4-5/1943.
Pôvodná prevodovka SMG 90 a riadiace ústrojenstvo sa neosvedčili a firme Krupp bolo navrhnuté vymeniť ich za prevodovku ZF SSG 76 a riadiace ústrojenstvo firmy Krupp.
Prvý prototyp bol vyrábaný v závode v Essene, no po bombardovaní továrne bol v 10/1943 presunutý do Magdeburgu. Tu bol začiatkom 11/1943 dokončený. 5.11.1943 bolo rozhodnuté, že ďalší prototyp nie je potrebný a preto sa rozpracované diely ocitli na vrakovisku.
V prednej časti vozidla sedeli vodič a radista. Za ich chrbtom bol lafetovaný 8,8 cm Flak 41. Plošinu chránili vysoké pancierové bočnice, ktoré sa v pohotovostnom stave odklápali do strán. Takto bolo možné dosiahnúť odmer 360°. Námer zbrane bol v rozmedzí od -5° do +90°. Zásoba munície bola 36 nábojov. Sekundárnu výzbroj mali tvoriť samopaly MP 38, príp. MG 34.
V 1/1944 bol ríšskym ministrom Albertom Speerom pozastavená objednávka na vývoj tohoto stroja. Prednostne sa mali riešiť potrebnejšie bojové stroje. Ďalším faktom, ktorý deklasoval tento projekt do polohy nie akútne potrebný bol vlastne spôsob nasadenia takéhoto kanóna. Principiálne boli (statické) protilietadlové kanóny riadené zložitejším systémom detekcie a navádzania pomocou detekčných prístrojov, ktoré v prípade mobilných flakov nebolo možné. Akosi nebolo domyslené ako by sa prenášali povely z riadiaceho pracoviska k jednotlivým kanónom. U statickej batérie sa povely prenášali pomocou káblov a to v prípade mobilných Flakov, ktoré mali doprevádzať mobilné jednotky nebolo možné.
Po výmene pôvodnej prevodovky SSG 90 za ZF SSG 76 bol prototyp presunutý k jazdným a streleckým testom do Oxbolu v Nórsku. Testy prebehli medzi 3.-9.3.1944. V 3/1944 bola objednaná úprava spočívajúca v nahradení kanóna 8,8 cm Flak 41 starším 8,8 cm Flak 37. V takejto podobe sa prototyp podrobil poľným testom v rámci jednotky Heeres Flakartillerie Abteilung (Sf.) 304 zaradenej v 26.Panzer-Division. Jednotka bola nasadená v Taliansku.

Projekt ťažkého samohybného protilietadlového tanku s 8,8 cm Flak-om pokračoval ďalej v podobe VFW II.

Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Maryland 1998

Versuchflakwagen -


Versuchflakwagen -


Versuchflakwagen -


URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#32554Verze : 2
MOD
...
Versuchflakwagen -


Versuchflakwagen -


URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#64488Verze : 0
MOD
Versuchflakwagen při maximální elevaci +90°
Versuchflakwagen -


URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#160776Verze : 0