Název: Name: | Short S.25 Sunderland Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Short S.25 Sunderland Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1941 Short Brothers (Rochester & Bedford) Ltd., Rochester DD.MM.1940-DD.MM.194R Blackburn Aircraft Co. Ltd., Dumbarton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 90: 75 Short 15 Blackburn | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.10.1937 | |
Osádka: Crew: | 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12832 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20729 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 25401 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 34.34 m | |
Délka: Length: | 26.11 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 138.15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XXII o výkonu 753 kW třílistá dvoupolohová vrtule de Havilland Hamilton | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 11593 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 338 km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 286.5 km/h v 1753 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4572 m | |
Dolet: Range: | 4506.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v přední věži Fraser-Nash F.N.11 4x 7,7mm kulomet Browning v ocasní věži Fraser-Nash F.N.13 2x pohyblivý 7,7mm Vickers K na hřbetě 4x 227kg bomba nebo 8x 113kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - více zde: Short Sunderland | |
Zdroje: Sources: | Butler, Tony. Short Sunderland, Warpaint No.25. Hall Park Books, Milton Keynes 2000. ISSN 1361-0369. Norris, Geoffrey. The Short Sunderland, Profile No.189. Profile Publications, Leatherhead 1967. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Sunderland www.britishaircraft.co.uk www.jaapteeuwen.com http://www.vectorsite.net/avsund.html http://www.airwar.ru/enc/sww2/sunderld.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sunderland Mk.I L2163, DA-G, patřící 210. peruti RAF,jedné ze tří perutí, která typ používala na počátku války.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-I-t106206#379464Verze : 0
Aubi
MOD
Sunderland Mk.I (N9046) sloužící u 204. perutě dosáhl dne 3.4.1940 jako první ze všech letounů tohoto typu vzdušného vítězství. Osádka sestřelila Ju 88 A od 5./KG 30, který pilotoval Oblt. Karl Overweg. N9046 shořel dne 11.12.1940 ve svém kotvišti v Sullom Voe. V této době stroj nosil kódvé označení KG-F.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Short |
Typ letounu | Short Sunderland Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N9046 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 204. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 03.04.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Short |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-I-t106206#393507Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.