Curtiss SB2C-1 Helldiver

     
Název:
Name:
Curtiss SB2C-1 Helldiver Curtiss SB2C-1 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss SB2C-1 Helldiver
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.09.1942-DD.08.1943 Curtiss-Wright Corporation, Airplane Division, Columbus, Ohio
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1942-DD.08.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
200 (Bu No. 00001-00200)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4588 kg 10115 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6182 kg 13739 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7626 kg 16812 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.150 m 49ft 8 5/8in
Délka:
Length:
11.176 m 36ft 8in
Výška:
Height:
4.500 m 14ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
39.21 m2 422 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
157,664 kg/m2 32.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-2600-8 Twin Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 268 kW a 1 085 kW v h= 3 658 m.
Vrtule trojlistá Curtiss-Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 660 mm.
Wright R-2600-8 Twin Cyclone fourteen-cylinder twin-row air-cooled radial engine rated at 1,700 hp for take-off and 1,450 hp at 12,000 ft,
driving a three-blade Curtiss-Electric constant-speed propeller diameter 12 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1211 l + 439,1 l ve dvou přídavných nádržích pod křídly. 320 US gallons and 116 US gallons in two drop tanks uder wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
452.2 km/h v 5090 m 281 mph in 16700 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
254 km/h v 3658 m 158 mph in 12000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.9 m/s 1750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,65 min do 3000 m 7,65 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7650 m 25100 ft
Dolet:
Range:
1770.3 km 1100 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3050 km 1895 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech a
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm.

Pumový náklad: v pumovnici 907 kg
pod křídly další dvě po 227 kg.
Four fixed forward-firing 0.50-inch Colt-Browning M2 machine-guns in wing-mounted and
one flexible 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-gun operated by gunner in rear cockpit.

Bomb load: in internal bay: 2000 lb of bombs
on underwing hardpoints: 500 lb of bombs each.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
První výrobní verze, pro své špatné letové vlastnosti (nestabilita, obtížná pilotáž, obtížné vybírání střehlavého letu, nestabilita a houpání ve střemhlavém letu) byla s omezeními operačně nasazena. Initial production, used for training
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft 1907-1947, London, Putnam & Company Ltd., 1979, ISBN 0-370-10029-8.
Harald Andrews, The Curtiss SB2C-1 Helldiver, Aircraft in Profile 124., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1967, reprinted 1982, No ISBN.
Letectví a kosmonautika č.2/1988, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Curtiss SB2C Helldiver.
http://www.vectorsite.net/avsbd.html#m7
www.nationalmuseum.af.mil
www.historynet.com
archiv autora

Curtiss SB2C-1 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1-Helldiver-t10566#428474 Verze : 0
jeden prototyp SB2C se při zkouškách střemhlavého bombardování rozpadl ve vzduchu.
SB2C sloužil jako cvičný letoun a pro vlekání terčů i u USAAF


požadavky na vývoj Helldiveru byly ovlivněny i úspěchem střemhlavého bombardéru Ju 87 Stuka německé Luftwaffe


první operační letkou s Helldivery se stala VB-17 na palubě USS Bunker Hill
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1-Helldiver-t10566#32199 Verze : 0
SB2C-1 (17-B-5) z výzbroje bombardovací perutě VB-17, letadlová loď USS Bunker Hill, 1943.
Curtiss SB2C-1 Helldiver -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss SB2C-1 Helldiver -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1-Helldiver-t10566#407039 Verze : 1
Foto SB2C-1C Helldiveru zaparkovaného na palubě letadlové lodi.
Curtiss SB2C-1 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1-Helldiver-t10566#66789 Verze : 1
Další foto Helldiveru
Curtiss SB2C-1 Helldiver - Mechanici mění motor u Helldiveru

Mechanici mění motor u Helldiveru
Curtiss SB2C-1 Helldiver - Zkouška funkce hlavního podvozku Helldiveru

Zkouška funkce hlavního podvozku Helldiveru
Curtiss SB2C-1 Helldiver - Helldivery vzlétají z paluby letadlové lodi

Helldivery vzlétají z paluby letadlové lodi
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SB2C-1-Helldiver-t10566#66792 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více