Main Menu
User Menu

Curtiss P-40B Tomahawk

Curtiss Tomahawk Mk.IIA

     
Název:
Name:
Curtiss P-40B Tomahawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40B Tomahawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
131 pro USAAC
110 pro RAF (Sn. AH881-AH990)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2550 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3323 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3458 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
9,670 m
Výška:
Height:
3,226 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21.92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,597 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-33 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min, trvalý 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min a bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min.
Vrtule trojlistá elektricky polohovatelná Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l + jedna přídavná nádrž pod trupem o objemu 196, 289, 578 nebo 655 l.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
566.5 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
488 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.1 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9096 m
Dolet:
Range:
1174.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1979.5 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 235 náboji na hlaveň
4x pevný kulomet Colt-Browning MG-40 ráže 7,62 mm v křídlech s 500/480 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, nebo 2x 45,4 (nebo 6x 13,6 kg) pumy pod křídly
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Pro RAF byly do křídel montovány kulomety ráže 7,7 mm
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1-84065-269-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ray Wagner, Aircraft Profile No. 35 Curtiss P-40 Tomahawk rok 1967
L+L 12/1966, Letadla 1939 - 45
L+K 9/1991, P-40 až P-40C, Letadla 39-45
https://home.att.net/~jbaugher1/p40_4.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p40b.html
https://www.warbirdforum.com/p040.htm
https://www.uswarplanes.net/p40.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#173867Verze : 0
MOD
P-40 byl svou konstrukcí z lehkých kovů a duralovým potahem na tehdejší dobu velmi pokrokový a odolný proti nepřátelské střelbě.

V roce 1941 zavedla RAF vylepšené stroje P-40B pod názvem Tomahawk.Těmito stroji se také proslavili dobrovolníci American Volunteer Group (AVG) známí také jako "Flying Tigers", kteří v roce 1942 za 6 měsíců nárokovali sestřelení 286 japonských letadel.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#32192Verze : 0
Curtiss P-40B




URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#36347Verze : 0
Nabíjení kulometů Tomahawku IIB


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#175541Verze : 0
MOD