Název: Name: | T-17 | |
Originální název: Original Name: | Т-17 | |
Kategorie: Category: | tančík | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.1929 Petrohradský státní zbrojní optický a ocelářský závod Bolševik, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR pouze prototyp / only prototype | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 2 (velitel, řidič-střelec / commander, driver-gunner) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 2300 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 2700 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 27001) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1180 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1370 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 275 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | ? mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | 7 až 14 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GoMB Pz-12 (motocyklový dvouválcový vzduchem chlazený zážihový motor) | |
Výkon: Power: | 14,7 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 17 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,4 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | V nástavbě 1x 6,5 mm kulomet Fedorov-Ivanov vzor 1925 | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) Délka trupu s ocasem: 3600 mm K stavbě tančíku T-17 použity díly z T-16. Po zkouškách byl tank přestavěn na T-18. | |
Zdroje: Sources: | М. Н. Свирин, А. А. Бескурников: Первые советские танки, ЭксПринт НВ Москва 1996, ISBN 5-85729-045-7 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-17-t10562#646754Verze : 5
Jiří Tintěra
MOD
Jde o prototyp průzkumného tančíku zkonstruovaného koncem dvacátých let v konstrukční kanceláři S.A. Gisburga a E. Groteho. navázal na starší T-16 a používal části trupu z jednomístného průzkumného tančíku Liliput. Trup byl nýtován z rovných desek na úhelníkovou kostru, motor byl vzduchem chlazený dvouválec. Řidič byl zároveň střelcem z kulometu (existoval i projekt kanonové verze) Prototyp byl dokončen na podzim 1929 a zkoušen začátkem 1930, jeho konstrukční díly byly použity při konstrukci tanku T-18, který byl prvním velkosériově vyráběným sovětským tankem. Zajímavostí typu T-17 je použití pásů podobných americkému Halftracku, tedy gumové s nanýtovanými kovovými patkami.
Pervyje sovetskije tanki, autoři M. Svirin a A. Beskurnikov, vydavatelství "Armada" Moskva, Rusko (М. Н. Свирин, А. А. Бескурников: Первые советские танки, ЭксПринт НВ Москва 1996, ISBN 5-85729-045-7)
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-17-t10562#186756Verze : 1
Za tvorcov tejto tankety sa podľa zdroja nižšie považujú konštruktéri S.P. Šukalov a B.I. Zaslavský. Práce na projekte začali v 3/1928. Prvé označenie bolo TH-17 a vznikli tri verzie stroja (L1, L2 a L3). Najlepšou verziou bola uznaná L3.
Existovali dve možnosti výzbroje:
V prvej verzii mohol byť použitý 37 mm kanón PS-1
U druhej guľometnej verzii mal byť použitý zdvojený tankový guľomet Fedorov-Ivanov kalibru 6,5 mm vzor 1925 alebo DT kalibru 7,62 mm. Muníciu do kanóna tvorila zásoba 34 ks nábojov, ku guľometu 1.500 nábojov. Pancierovanie bolo hrubé 7-14 mm. Prototyp bol pripravený k testom na plygóne "Boľševik" v Leningrade v roku 1929. K pohonu slúžil upravený motocyklový dvojvalcový vzduchom chladený motor GoMB Pz-12 s výkonom 20 koní, ktorý udeľoval tančíku maximálnu rýchlosť okolo 18 km/hod. Neskoršia verzia mala obdržať pásy typu "Kegrésse", resp. iné odľahčené pásy. Tančík dostal na zadnú časť opornú lyžinu, ktorá zabraňovala prevrhnutiu stroja pri prekonávaní prekážok. S touto 1 metrovou lyžinou mal stroj celkovú dĺžku 3,7 metra.
Prototyp nesplnil očakávania. Prejavili sa nedostatky v spoľahlivosti motoprevodových súčastí, problémov s pásmi a hlavne sa ukázalo, že jeden člen posádky nemôže efektívne riadiť stroj a zároveň viesť streľbu. Z týchto dôvodov nebol tančík prijatý do výzbroje a sériovej výroby.
V 1/1931 vznikol pod vedením konštruktéra R.A. Anšeleviča projekt dvojmiestného obojživelného tančíku T-17. Stroj mal využívať podvozkové komponenty z tančíku T-23, chrániť ho mal 4-8 mm pancier. Pohon mal zabezpečovať motor Ford AA, s ktorým mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť na ceste 30 km/hod a 8-10 km/hod pri plavbe. Výzbroj mal tvoriť tankový guľomet DT kalibru 7,62 mm. V rokoch 1929/30 bolo plánované vyrobiť 10 prototypov. Plány sa však nepodarilo naplniť z dôvodov nedostatočnej technologickej prípravy na výrobu v plánovaných továrňach (č.2 VATO a STZ). Pôvodný projekt preto poslúžil k vývoju ďalších typov tančíkov (T-21, T-22, T-23).
Aleksander Čubačin - Tanketka T-27 i mašiny na jej baze, séria Bronětankovyj muzej, Moskva 2005
Existovali dve možnosti výzbroje:
V prvej verzii mohol byť použitý 37 mm kanón PS-1
U druhej guľometnej verzii mal byť použitý zdvojený tankový guľomet Fedorov-Ivanov kalibru 6,5 mm vzor 1925 alebo DT kalibru 7,62 mm. Muníciu do kanóna tvorila zásoba 34 ks nábojov, ku guľometu 1.500 nábojov. Pancierovanie bolo hrubé 7-14 mm. Prototyp bol pripravený k testom na plygóne "Boľševik" v Leningrade v roku 1929. K pohonu slúžil upravený motocyklový dvojvalcový vzduchom chladený motor GoMB Pz-12 s výkonom 20 koní, ktorý udeľoval tančíku maximálnu rýchlosť okolo 18 km/hod. Neskoršia verzia mala obdržať pásy typu "Kegrésse", resp. iné odľahčené pásy. Tančík dostal na zadnú časť opornú lyžinu, ktorá zabraňovala prevrhnutiu stroja pri prekonávaní prekážok. S touto 1 metrovou lyžinou mal stroj celkovú dĺžku 3,7 metra.
Prototyp nesplnil očakávania. Prejavili sa nedostatky v spoľahlivosti motoprevodových súčastí, problémov s pásmi a hlavne sa ukázalo, že jeden člen posádky nemôže efektívne riadiť stroj a zároveň viesť streľbu. Z týchto dôvodov nebol tančík prijatý do výzbroje a sériovej výroby.
V 1/1931 vznikol pod vedením konštruktéra R.A. Anšeleviča projekt dvojmiestného obojživelného tančíku T-17. Stroj mal využívať podvozkové komponenty z tančíku T-23, chrániť ho mal 4-8 mm pancier. Pohon mal zabezpečovať motor Ford AA, s ktorým mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť na ceste 30 km/hod a 8-10 km/hod pri plavbe. Výzbroj mal tvoriť tankový guľomet DT kalibru 7,62 mm. V rokoch 1929/30 bolo plánované vyrobiť 10 prototypov. Plány sa však nepodarilo naplniť z dôvodov nedostatočnej technologickej prípravy na výrobu v plánovaných továrňach (č.2 VATO a STZ). Pôvodný projekt preto poslúžil k vývoju ďalších typov tančíkov (T-21, T-22, T-23).
Aleksander Čubačin - Tanketka T-27 i mašiny na jej baze, séria Bronětankovyj muzej, Moskva 2005
M. Svirin, A. Beskurnikov - Pervyje sovetskije tanki, edícia Armada, Moskva, ISBN 5-85729-045-7
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-17-t10562#208156Verze : 3
brano
MOD
T-17
T-17
nákres vozidla s ocelovými pásy
T-17
nákres vozidla s pásy typu Kegresse
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-17
nákres vozidla s ocelovými pásy
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-17
nákres vozidla s pásy typu Kegresse
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-17-t10562#370236Verze : 2
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.