Název: Name: | Škoda ČKD ŠP-IIb | |
Originální název: Original Name: | Škoda ČKD ŠP-IIb | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1937 Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň / DD.MM.1937-DD.MM.1937 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., Praha / [korba/hull] | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.10.1937 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 16600 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 5380 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 5380 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2437 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2285 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | ? mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,059 MPa | |
Pancéřování: Armour: | 10 - 30 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Praga NR - 8 valec (14 235 cm3) | |
Výkon: Power: | 148,8 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 45,8 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 45 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,9 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | kanón Škoda A9 ráže 47 mm | |
Vedlejší: Secondary: | 2 x guľomet ZB-53 ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-CKD-SP-IIb-t105302#376788Verze : 0
brano
MOD
Neúspechy firiem Škoda (Š-II-b) a ČKD (P-II-b) pri vývoji nového pechotného tanku, viedli k ich vzájomnéj spolupráci na spoločnom projekte. Dohoda o spoločnom projekte pomenovanom ako ŠP-II-b bola podpísaná oboma firmami 30.7.1936.
Škoda mala zabezpečiť výrobu hlavnej nápravy, pohybového ústrojenstva a riadenia, veže s kanónovou výzbrojou. Firma taktiež mala zabezpečiť kompletáciu prototypu a jeho náter.
ČKD mala zabezpečiť výrobu korby, motora, prevodovky, súšťacieho zariadenia, elektroinštalácie a prístrojovej dosky. Predpokladané dodanie prototypu bolo stanovené na 5/1937. Sériová výroba sa mala rozbehnúť o dva mesiace neskôr. Spolupráca firiem však viazla. Každá z firiem totiž pracovala i na vlastných projektoch. Dodanie prototypu sa tak pretiahlo až na 10/1937. Prototyp počas firemných jázd najazdil 1967 kilometrov a 5.3.1938 bol armádou prevzatý. Prototyp bol prevzatý do stavu Pluku útočnej vozby 1 v Miloviciach, kde sa mali previesť vojskové skúšky. Tank obdržal vojenské evidenčné číslo 14.120. Tu prešiel prototyp od 8.3.1938 vojenskými testami, pri ktorých najazdil celkovo 733 kilometrov. Objavili sa vážne nedostatky konštrukcie a preto bol prototyp odoslaný k úpravám do firmy Škoda. Zúčastnené firmy však o projekt stratili záujem. Škoda ďalej pracovala na svojom projekte Š-IIc. MNO však požadovalo dodanie prototypu a konečné prevzatie prebehlo 23.2.1939. Prototyp bol odoslaný do Učilišťa útočnej vozby vo Vyškove, kde ho zastihla nemecká okupácia. V tom čase bol bez čelnej dosky veže a výzbroje. Osud prototypu je neznámy.
Přehled útočné vozby Škoda ŠP-II-b - 14.120
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Odzbrojený prototyp ako ho zastihla nemecká okupácia.
Škoda mala zabezpečiť výrobu hlavnej nápravy, pohybového ústrojenstva a riadenia, veže s kanónovou výzbrojou. Firma taktiež mala zabezpečiť kompletáciu prototypu a jeho náter.
ČKD mala zabezpečiť výrobu korby, motora, prevodovky, súšťacieho zariadenia, elektroinštalácie a prístrojovej dosky. Predpokladané dodanie prototypu bolo stanovené na 5/1937. Sériová výroba sa mala rozbehnúť o dva mesiace neskôr. Spolupráca firiem však viazla. Každá z firiem totiž pracovala i na vlastných projektoch. Dodanie prototypu sa tak pretiahlo až na 10/1937. Prototyp počas firemných jázd najazdil 1967 kilometrov a 5.3.1938 bol armádou prevzatý. Prototyp bol prevzatý do stavu Pluku útočnej vozby 1 v Miloviciach, kde sa mali previesť vojskové skúšky. Tank obdržal vojenské evidenčné číslo 14.120. Tu prešiel prototyp od 8.3.1938 vojenskými testami, pri ktorých najazdil celkovo 733 kilometrov. Objavili sa vážne nedostatky konštrukcie a preto bol prototyp odoslaný k úpravám do firmy Škoda. Zúčastnené firmy však o projekt stratili záujem. Škoda ďalej pracovala na svojom projekte Š-IIc. MNO však požadovalo dodanie prototypu a konečné prevzatie prebehlo 23.2.1939. Prototyp bol odoslaný do Učilišťa útočnej vozby vo Vyškove, kde ho zastihla nemecká okupácia. V tom čase bol bez čelnej dosky veže a výzbroje. Osud prototypu je neznámy.
Přehled útočné vozby Škoda ŠP-II-b - 14.120
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
www.aviarmor.net
Období | - |
Typ stroje | CZK - Škoda ČKD ŠP-IIb |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Odzbrojený prototyp ako ho zastihla nemecká okupácia.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-CKD-SP-IIb-t105302#512364Verze : 1
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.