Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
T-22
Originální název:
Original Name:
T-22
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
Škoda (Skoda Werke), Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
01.02.1941
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
17500 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
- mm
Délka korby:
Hull Length:
5440 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2445 mm
Celková výška:
Overall Height:
2390 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,075 MPa
Pancéřování:
Armour:
10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda 8-valec (14 865 cm3)
Výkon:
Power:
192,2 kW při 2200 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
-
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
45 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
bez výzbroje
Vedlejší:
Secondary:
bez výzbroje
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Vznikol len prototyp.
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2


Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-22-t105299#376785Verze : 0
MOD
Po odmietnutí tanku Škoda T-21 nemeckým okupačným zbrojným skúšobným úradom WaPrüf 6 reagovala firma na výzvu modifikovať toto vozidlo. WaPrüf 6 zadalo dňa 2.11.1939 objednávku firme Škoda na vyprojektovanie a výrobu prototypu nového tanku T-22 bez veže a výzbroje. Firma prototyp dokončila 1.2.1941. Namiesto veže mal prototyp betónovú záťaž simulujúcu hmotnosť veže. Prototyp prešiel továrenskými a následne vojenskými skúškami na kummersdorfskom polygóne. Problémy s chladením motora viedli až k jeho zadreniu a prototyp bol vrátený k výrobcovi. Ďalšie predvedenie prototypu prebehlo 27.7.1941, kde urobil na predstaviteľov WaPrüf 6 dojem a tí začali uvažovať o modifikáciách a tropikalizácii stroja, ktorý mal byť následne do konca roka 1941 otestovaný v klimatických podmienkách severnej Afriky (Lýbia). Ďalšie predvedenie prebehlo 25.9.1941 a opäť prevládala spokojnosť. Po ďalších úpravách prebehlo ďalšie testovanie v Kummersdorfe. Tu však došlo v niekoľkým poruchám a nemeckí odborníci stratili o stroj záujem. Prototyp chceli Nemci na jar 1943 zošrotovať, no po intervencii firmy Škoda bol tento úmysel zmenený. Tank bol nemeckými úradmi prevzatý a zaplatený. Osud prototypu v ďalšom období je neznámy.


Na platforme T-22(T-21/23M ?) vznikli návrhy na samohybné delo so 150 mm sIG33 (interné firemné označenie projektu VOSS II) a stíhač tankov so 75mm kanónom Škoda A16 (interné firemné označenie projektu VOSS I).
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-22-t105299#388284Verze : 0
MOD