Main Menu
User Menu

Regia Autonoma Industria Aeronautică Română [1939-1946]

IAR

     
Název:
Name:
SA Industria Aeronautică Română
Originální název:
Original Name:
SA Industria Aeronautică Română
Historie názvů:
History of Names:
DD.MM.1925-31.12.1938 SA Industria Aeronautică Română
01.01.1939-DD.MM.1946 Regia Autonoma Industria Aeronautică Română
DD.MM.1946-DD.MM.1950 Uzinele Sovromtractor Brașov
DD.MM.1950-DD.MM.19RR Uzinele Sovromtractor Orasul Stalin
DD.MM.19RR-DD.MM.2000 Uzina Tractorul Brașov
DD.MM.2000-DD.MM.2007 Tractorul UTB SA
Obory výroby:
Production Subjects:
letectví, zemědělská technika
Sídlo hlavního závodu:
Headquarters:
DD.MM.1925-DD.MM.2007 Brašov /
Názvy a sídla poboček:
Subsidiary Name and Location:
DD.MM.1950-DD.MM.1959 Uzinele de reparatii material volant 3, Orasul Stalin /
Vznik:
Founded:
DD.MM.1925
Zánik:
Cancelled:
DD.MM.2007 likvidace
Produkty:
Products:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Morane-Saulnier MS.35 
DD.MM.1928-DD.MM.19RR Potez 25
DD.MM.1930-DD.MM.1930 IAR CV-11
DD.MM.1932-DD.MM.1932 IAR-12
DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-13
DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-16
DD.MM.1933-DD.MM.193R IAR-14
DD.MM.1933-DD.MM.1934 IAR-15
DD.MM.1933-DD.MM.1933 IAR-21
DD.MM.1934-DD.MM.1934 IAR-23
DD.MM.1934-DD.MM.1936 PZL P.11f
DD.MM.1934-DD.MM.RRRR IAR-22
DD.MM.1935-DD.MM.1935 IAR-24
DD.MM.1935-DD.MM.1935 IAR-36
DD.MM.1938-DD.MM.1939 PZL P.24E
DD.MM.1936-DD.MM.19RR Fleet F.10G
DD.MM.1937-DD.MM.19RR IAR-27
DD.MM.1937-DD.MM.193R IAR-37
DD.MM.1939-DD.MM.194R IAR-80
DD.MM.1939-DD.MM.19RR IAR-38
DD.MM.1940-DD.MM.1942 IAR-39
DD.MM.1941-DD.MM.1944 IAR-81
DD.MM.1941-DD.MM.194R Savoia-Marchetti JRS.79B
DD.MM.1942-DD.MM.1942 IAR-47
DD.MM.1944-DD.MM.1947 Messerschmitt Bf 109 Ga-6
DD.MM.1949-DD.MM.1949 IAR-811
DD.MM.1950-DD.MM.195R IAR-813
DD.MM.1953-DD.MM.195R IAR-814
DD.MM.1953-DD.MM.1953 RM-12
DD.MM.1955-DD.MM.195R IAR-817
DD.MM.1956-DD.MM.195R MR.2
Poznámka:
Note:
1925 vznik jako akciová společnost spoluzaložená rumunským státem, francouzskými firmami Blériot-Spad a Loraine-Dietrich a vagonkou Astra z Aradu
1938 poslední francouzské podíly vykoupeny státem
1946 vznik společného sovětsko-rumunského závodu na výrobu traktorů, kopie Hanomag
1950 vznik leteckého oddělení URMV-3, "Závod na opravu leteckého materiálu 3" (a Brašov přejmenován na Orasul Stalin)
1959 zánik leteckého oddělení, personál odchází do CTIA v Bukurešti a do dílny IIL v Ghimbav, ze které vzniká současná IAR Brasov
1990 začátek pomalé privatizace
1999 restrukturalizace, rozdělení na šest částí
2007 likvidace
Zdroje:
Sources:
Gudju, Ion; Iacobescu, Gheorghe; Ionescu, Ovidiu. Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974. Military Publishing House, Bucuresti 1974.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975.
www.secretprojects.co.uk
www.agir.ro
https://tractors.wikia.com/wiki/Universal_(UTB)
all-aero.com
URL : https://www.valka.cz/Regia-Autonoma-Industria-Aeronautica-Romana-1939-1946-t104808#520838Verze : 0
MOD
ro.wikipedia.org;

URL : https://www.valka.cz/Regia-Autonoma-Industria-Aeronautica-Romana-1939-1946-t104808#520852Verze : 0
MOD