Main Menu
User Menu

Boeing B-50A Superfortress

     
Název:
Name:
Boeing B-50A Superfortress
Originální název:
Original Name:
Boeing B-50A Superfortress
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.194R Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
79
První vzlet:
Maiden Flight:
25.06.1947
Osádka:
Crew:
10-11
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
36764 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
54658 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
76525 kg
Rozpětí:
Wingspan:
43.05 m
Délka:
Length:
30.18 m
Výška:
Height:
9.96 m
Plocha křídla:
Wing Area:
159.79 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-4360-35 Wasp Major s turbokompresorem General Electric CH-7-B1, 2610 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
629.3 km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
378.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11278 m
Dolet:
Range:
3529.3 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
8416.9 km
Výzbroj:
Armament:
4x 12,7mm kulomet v přední horní věži
2x 12,7mm kulomet v přední dolní věži
2x 12,7mm kulomet v zadní horní věži
2x 12,7mm kulomet v zadní dolní věži
1x 20 mm kanon a 2x 12,7mm kulomet v záďové věži

9072 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
sériová verze prototypu XB-44
poslední bombardovací letoun Boeingu s pístovými motory, první nonstop let kolem Země
Zdroje:
Sources:
https://joebaugher.com/usaf_bombers/b50_1.html
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_boe.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-50A-Superfortress-t10480#31860Verze : 0
B-50 měl oproti B-29 vyšší směrové kormidlo a přídavné nádrže pod křídly


pro USAF bylo vyrobeno celkem 350 sériových bombardovacích B-50 a jeden prototyp


bombardovacím jednotkám SAC byl B-50 dodáván od června 1948


Dne 2. března 1949 provedl B-50 "Lucky Lady II" první let kolem zeměkoule bez mezipřistání a urazil při tom za 94 hodin 37 742 km
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-50A-Superfortress-t10480#31862Verze : 0
Typ vznikl z B-29 (tovární označení Model 345), coby Model 345-2 (B-29 měl tovární označení Model 345). Za základ vývoje byly vzaty zkušenosti získané na B-29A-5-BN s/n 42-93845, kterému letectvo (tedy nikoli Boeing) přidělilo označení XB-44.


To, že B-29D dostal (posléze) jiné označení (B-50) výrobce sám rovněž neměl příliš šancí jakkoliv ovlivnit, tím méně tímto "záludným trikem" od letectva dostat navíc byť i jen jediný cent... Už jen proto, že typové označení (konkrétně B-50) bylo přiděleno — stejně ostatně jako u kteréhokoli jiného typu — letectvem. A je dosti těžko uvěřitelné, že by Boeing mohl tím, že si jej samo USAAF přeznačilo z B-29D na B-50A získat nějak více peněz. Jediné, co Boeing mohl typu dát (a dal), je jeho vlastní, interní označení (tedy Model 345-2).
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-50A-Superfortress-t10480#52344Verze : 0
Letový záběr B-50 s přídavnými nádržemi o objemu 700 galonů.
Boeing B-50A Superfortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-50A-Superfortress-t10480#52880Verze : 0