Northrop P-61C Black Widow

     
Název:
Name:
Northrop P-61C Black Widow Northrop P-61C Black Widow
Originální název:
Original Name:
Northrop P-61C Black Widow
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1945-DD.12.1945 Northrop Aircraft Inc., Hawthorne, California
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1945-DD.12.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
41 (serial 43-8321 - 43-8361)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1945
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11520 kg 25397 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14606 kg 32201 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18280 kg 40301 lb
Rozpětí:
Wingspan:
20.120 m 66ft
Délka:
Length:
15,120 m 49ft 7in
Výška:
Height:
4,340 m 14ft 2,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
61,53 m2 662.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,38 kg/m2 48.62 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-73 Double Wasp o výkonu 2 088 kW, přeplńování turbokompresory GE CH-5
vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček Curtiss Electric o průměru 3 720 m
Pratt & Whitney R-2800-73 Double Wasp, rated at 2,800 hp each, with General Electric CH-5 turbochargers,
driving four-blades constant-speed Curtiss Electric propeller of 12ft 2in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 384 l + 4x 1 173 l v přídavných nádržích 525 UK gallons and four 258 UK gallons drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
692 km/h v 9000 m 430 mph in 29528 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
494.1 km/h v 0 m 307 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.2 m/s 2600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,6 min do 9144 m 14,6 min to 30000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12497 m 41000 ft
Dolet:
Range:
1931.2 km 1200 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2776.1 km 1725 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano M2 ráže 20 mm, pod přední částí trupu, po 200 granátech na hlaveň a
4x kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm v dálkově ovládané hřbetní věži, po 560 nábojích na hlaveň.
Pumová zátěž: do 2 903 kg na čtyřech vnějších závěsnících (4x 725, 454, 225, 150, 113 nebo 45 kg pum)
Four 0.79 in Hispano M2 fixed forward-firing in the underside of the forward fuselage, 200 rpg and
four 0.5 in Browing M2 trainable in the remotely controlled power-operated dorsal barbette, 560 rpg.
Bomb load: Up to 6,400 lb (four 1,600, 1,000, 500, 325, 250 or 100 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Northrop P-61 Black Window, No. 72, April 1976, Bunrin-Do Co., Ltd., Japan
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p61c.html
www.militaryfactory.com
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Northrop-P-61C-Black-Widow-t104236#374411 Verze : 0
Historie verze P-61C:


Dne 11. 11. 1943 byla sjednána zakázka na vývoj nové verze těžkého nočního stíhače P-61. Nová verze byla "prototypově" označena XP-61C a měla odstranit nedostatky, které se projevily během služby u obou předešlých verzí.
Vyšším výkonům měly pomoci turbokompresory přeplňované motory R-2800-73. Práce na nové verzi se však protahovaly, protože Northropův tovární vývojový tým usilovně pracoval na více preferovaném létajícím křídle – na strategickém bombardéru XB-35. Vývoj potom vlastně zajistil dosavadní subdodavatel některých komponentů - továrna Goodyear.


Podle očekávání výkony vzrostly i přes nárůst hmotnosti o 900 kg. Na této hmotnosti se podílely také nově instalované aerodynamické brzdy, které byly namontovány nad a pod křídla letounu. Díky jejich instalaci bylo nyní možno snížit rychlost letu při útoku, který byl proveden z převýšení.


První letoun P-61C byl do služby přijat v červenci 1945 a poslední letoun z jednačtyřiceti vyrobených převzalo USAAF v lednu 1946. Operační činnost těchto letounů byla poměrně krátká, koncem roku 1948 již nebyl žádný ve službě. U jednotek byl nahrazen letouny F-82 Twin Mustang.
Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


URL : https://www.valka.cz/Northrop-P-61C-Black-Widow-t104236#374412 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více