Název: Name: | Petljakov Pe-2R | Petlykov Pe-2R |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2Р | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1941-DD.12.1941 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Moskva DD.12.1941-DD.MM.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1941-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | cca 7 - 10% z celkové produkce | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1941 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6200 kg | 13669 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8400 kg | 18519 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,420 m | 11ft 2,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 207,40 kg/m2 | 42.48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61B s nastavitelným úhlem náběhu. | Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 484 l + 2x 335 l v přídavných nádržích | 326 UK gallons and 147 UK gallons in two drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 5100 m | 323.1 mph in 16732 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410 km/h v 6000 m | 254.8 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,5 min do 5000 m | 9,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 1700 km | 1056.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti Pumový náklad: žádný pouze světlice 6-8x FOTAB-50-30 | One 0.5 in fixed UBK machine-gun in the nose and one rearward-firing 0.5 in UBT machine-gun and one ventral turent 0.5 in UBT machine-gun. Bomb load: none only flare 6-8 FOTAB-50-30. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck Průzkumná verze "Pešky" označená Pe-2R, nebyla jednou verzí letounu, výroba probíhala od roku 1941 až do roku 1945. Letouny byly upravovány z různých výrobních sérií a odlišovaly se kamerami (typem i počtem např. AFA-1, AFA-B, AFA-3C, AFA-33, NAFA-1 a AFA-27T-1), motory, vybavením a výzbrojí. Pokud byly okolnosti výroby nepříznivé, letoun dosáhl maximální rychlosti pouze 492 km/h v h= 4 700 m (listopad 1942 letoun 5/129) | NATO reporting name: Buck This was the Razvyedchik (reconnaissance) day reconnaissance version of the Pe-2 with three or four vertical and oblique cameras installed in the lower fuselage and an AK-1 automatic course-control system for maximum accuracy. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 http://www.airwar.ru/enc/spyww2/pe2r.html www.xs4all.nl archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |