Curtiss XF15C-1

     
Název:
Name:
Curtiss XF15C-1 Curtiss XF15C-1
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF15C-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy: BuNo 01213, 01214, 01215
První vzlet:
Maiden Flight:
27.02.1945 BuNo 01213
09.07.1945 BuNo 01214
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5737 kg 12648 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7543 kg 16630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8481 kg 18698 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,63 m 48ft
Délka:
Length:
13,41 m 44ft
Výška:
Height:
4,64 m 15ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,16 m2 400 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a jednoproudový piston and turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1+1
Typ:
Type:
dvojhviezdicový 18valcový vzduchom chladený motor Pratt & Whitney R-2800-34W s výkonom 1565 kW
prúdový motor Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) s výkonom 12 kN
štvorlistá automaticky staviteľná vrtuľa Curtiss Electric s dutými oceľovými listami s elektrickým ovládaním s priemerom 3,27 m
pokusne štvorlistá hydraulicky staviteľná vrtuľa Hamilton Standard s duralovými listami
Pratt & Whitney R-2800-34W, 18-cylinder two-row radial air cooled engine, rated at 2100 hp
Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) turbojet, thrust 2700 lb
four bladed Curtiss Electric propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1991 l 526 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
755 km/h v 7711 m 469 mph in 25300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
25,5 m/s 5020 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12745 m 41814 ft
Dolet:
Range:
2230 km 1385 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km - mi
Výzbroj:
Armament:
4x 20 mm kanón Browning v krídlach 4x wing-mounted 0.79 inch Browning canon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje platia pre 3. prototyp BuNo 01215 -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: Monografie Curtiss XF15C-1 "Stingaree", L+K 1995 č.25-26
http://www.samoloty.ow.pl/str057.htm
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#310818 Verze : 0
Pro problémovost koncepcce, přílišnou složitost a ztrátu zájmu ze strany námořnictva program zrušen r. 1946. Je to poslední typ navržený firmou Custiss.


Na fotografii je 2. prototyp BuNo 01214 s upravenými chvostovými plochami.


Edit Elvis 01.05.2009
Curtiss XF15C-1 - http://www.daveswarbirds.com/usplanes/photos/xf15c-1_2nd.jpg

www.daveswarbirds.com
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#31682 Verze : 0
Curtiss XF15C-1
Curtiss XF15C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#81772 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více