Main Menu
User Menu

Curtiss XF14C-2

     
Název:
Name:
Curtiss XF14C-2
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF14C-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4777 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6090 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6781 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14.020 m
Délka:
Length:
11.510 m
Výška:
Height:
5.182 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34.84 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
174,80 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový turbokompresorem přeplňovaný osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 690 kW při 2 800 ot/min a 1 653 kW v h= 9 000 m.
Vrtule trojlisté protiběžné.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
672.7 km/h v 9754 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
276.8 km/h v 9001 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12131 m
Dolet:
Range:
1530 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2462.3 km
Výzbroj:
Armament:
Nejprve byla plánováno:
4x pevný kanón Hispano ráže 20,0 mm v křídlech, každý s 800 náboji.
Později byla výzbroj plánována:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm v křídlech.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
Palubní výškový stíhací letoun.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7.
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Co. Ltd., 1979. ISBN 978-0-370-10029-6.
Lletectví a kosmonautika č.6/1994, Václav Němeček, Letala 39-45, Curtiss XF14C-2
answerpot.com
https://www.airwar.ru/enc/fww2/f14c.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#428444Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrt a foto


Poznámky:
Palubní stíhací letoun XF14C-1 byl zrušen koncem roku 1943, tento stroj měl být poháněn dvacetičtyřválcovým motorem Lycoming XH-2470 a měl být vyzbrojen čtyřmi 20 mm kanóny s 800 náboji na hlaveň.


Továrna Curtiss-Wright přistoupila k zásadní rekonstrukci trupu, nový letoun byl poháněn mohutným osmnáctiválcem Wright XR-3350-16, tak vzniká nová verze označená jako - XF14C-2, opět se jadnalo o palubní výškový stíhací letoun. Kanónový výzbroj patrně vestavěná nebyla (pouze makety) a pro případnou výrobu se počítalo s klasickou výzbrojí šesti půlpalcových kulometů.


Motor Wright R-3350-16 Duplex Cyclone byl přeplňován turbokompresorem a ve výšce 9 000 m dosahoval výkonu 2 250 koní.


Maximální rychlost byla dosažena ve výšce 9 750 m, protože motor nedosahoval potřebného výkonu a vývoj letounu se protahoval a navíc se jednalo o výškovou stíhačku, proto námořní letectvo neprojevilo o její výrobu zájem a projekt byl v roce 1945 zastaven a zrušen.
Curtiss XF14C-2 -


Curtiss XF14C-2 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#172399Verze : 0
MOD
...
Curtiss XF14C-2 - ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm

ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#31679Verze : 0
MOD