Název: Name: | Curtiss XF14C-2 | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XF14C-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4777 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6090 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6781 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.020 m | |
Délka: Length: | 11.510 m | |
Výška: Height: | 5.182 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34.84 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,80 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový turbokompresorem přeplňovaný osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 690 kW při 2 800 ot/min a 1 653 kW v h= 9 000 m. Vrtule trojlisté protiběžné. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 672.7 km/h v 9754 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 276.8 km/h v 9001 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12131 m | |
Dolet: Range: | 1530 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2462.3 km | |
Výzbroj: Armament: | Nejprve byla plánováno: 4x pevný kanón Hispano ráže 20,0 mm v křídlech, každý s 800 náboji. Později byla výzbroj plánována: 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm v křídlech. | |
Uživatelské státy: User States: | USA | |
Poznámka: Note: | Palubní výškový stíhací letoun. | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7. Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Co. Ltd., 1979. ISBN 978-0-370-10029-6. Lletectví a kosmonautika č.6/1994, Václav Němeček, Letala 39-45, Curtiss XF14C-2 answerpot.com https://www.airwar.ru/enc/fww2/f14c.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#428444Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrt a foto
Poznámky:
Palubní stíhací letoun XF14C-1 byl zrušen koncem roku 1943, tento stroj měl být poháněn dvacetičtyřválcovým motorem Lycoming XH-2470 a měl být vyzbrojen čtyřmi 20 mm kanóny s 800 náboji na hlaveň.
Továrna Curtiss-Wright přistoupila k zásadní rekonstrukci trupu, nový letoun byl poháněn mohutným osmnáctiválcem Wright XR-3350-16, tak vzniká nová verze označená jako - XF14C-2, opět se jadnalo o palubní výškový stíhací letoun. Kanónový výzbroj patrně vestavěná nebyla (pouze makety) a pro případnou výrobu se počítalo s klasickou výzbrojí šesti půlpalcových kulometů.
Motor Wright R-3350-16 Duplex Cyclone byl přeplňován turbokompresorem a ve výšce 9 000 m dosahoval výkonu 2 250 koní.
Maximální rychlost byla dosažena ve výšce 9 750 m, protože motor nedosahoval potřebného výkonu a vývoj letounu se protahoval a navíc se jednalo o výškovou stíhačku, proto námořní letectvo neprojevilo o její výrobu zájem a projekt byl v roce 1945 zastaven a zrušen.
Poznámky:
Palubní stíhací letoun XF14C-1 byl zrušen koncem roku 1943, tento stroj měl být poháněn dvacetičtyřválcovým motorem Lycoming XH-2470 a měl být vyzbrojen čtyřmi 20 mm kanóny s 800 náboji na hlaveň.
Továrna Curtiss-Wright přistoupila k zásadní rekonstrukci trupu, nový letoun byl poháněn mohutným osmnáctiválcem Wright XR-3350-16, tak vzniká nová verze označená jako - XF14C-2, opět se jadnalo o palubní výškový stíhací letoun. Kanónový výzbroj patrně vestavěná nebyla (pouze makety) a pro případnou výrobu se počítalo s klasickou výzbrojí šesti půlpalcových kulometů.
Motor Wright R-3350-16 Duplex Cyclone byl přeplňován turbokompresorem a ve výšce 9 000 m dosahoval výkonu 2 250 koní.
Maximální rychlost byla dosažena ve výšce 9 750 m, protože motor nedosahoval potřebného výkonu a vývoj letounu se protahoval a navíc se jednalo o výškovou stíhačku, proto námořní letectvo neprojevilo o její výrobu zájem a projekt byl v roce 1945 zastaven a zrušen.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#172399Verze : 0
Vláďa
MOD
...
ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#31679Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.