Curtiss XF14C-2

     
Název:
Name:
Curtiss XF14C-2 Curtiss XF14C-2
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF14C-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4777 kg 10531 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6090 kg - lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6781 kg 14950 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.020 m 46ft
Délka:
Length:
11.510 m 37ft 9in
Výška:
Height:
5.182 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
34.84 m2 375 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
174,80 kg/m2 35.8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový turbokompresorem přeplňovaný osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 690 kW při 2 800 ot/min a 1 653 kW v h= 9 000 m.
Vrtule trojlisté protiběžné.
Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone eighteen cylinder twin row air-cooled radial engine, rated at 2,300 hp at 2,800 rpm for take-off and 2,250 hp at 29,530 ft,
driving a three-blade contra-rotating propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
672.7 km/h v 9754 m 418 mph in 32000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
276.8 km/h v 9001 m 172 mph in 29530 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.7 m/s 2700 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12131 m 39800 ft
Dolet:
Range:
1530 km 950 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2462.3 km 1530 mi
Výzbroj:
Armament:
Nejprve byla plánováno:
4x pevný kanón Hispano ráže 20,0 mm v křídlech, každý s 800 náboji.
Později byla výzbroj plánována:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm v křídlech.
First contemplated:
Four fixed forward-firing 0.79 inch cannons mounted in the wings with 800 rpg.
Later planned:
Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Palubní výškový stíhací letoun. Carrier-borne high-altitude fighter.

In view of unsatisfactory progress in the development of the XH-2470 engine was the XF14C-1 canceled and Curtiss adapted the design of the aircraft around the new turbocharged Wright R-3350 Duplex-Cyclone engine. The aircraft equipped with this eighteen cylinder twin row radial air-cooled engine and three bladed contra-rotating propellers was designated the XF14C-2.. Also, looking at the problems of operation at altitudes of about 40,000 ft, the Navy also initiated work on a third version with a pressurized cockpit designated the XF14C-3.
Ultimately, only the XF14C-2 prototype was completed, flying for the first time in July 1944. Moreover, disappointment with performance estimates and delays with the availability of the XR-3350-16 engine coupled with the tactical need for an extremely high altitude fighter that failed to materialize led to cancellation of the development.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7.
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Co. Ltd., 1979. ISBN 978-0-370-10029-6.
Lletectví a kosmonautika č.6/1994, Václav Němeček, Letala 39-45, Curtiss XF14C-2
answerpot.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f14c.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#428444 Verze : 0
Trojpohledový náčrt a foto


Poznámky:
Palubní stíhací letoun XF14C-1 byl zrušen koncem roku 1943, tento stroj měl být poháněn dvacetičtyřválcovým motorem Lycoming XH-2470 a měl být vyzbrojen čtyřmi 20 mm kanóny s 800 náboji na hlaveň.


Továrna Curtiss-Wright přistoupila k zásadní rekonstrukci trupu, nový letoun byl poháněn mohutným osmnáctiválcem Wright XR-3350-16, tak vzniká nová verze označená jako - XF14C-2, opět se jadnalo o palubní výškový stíhací letoun. Kanónový výzbroj patrně vestavěná nebyla (pouze makety) a pro případnou výrobu se počítalo s klasickou výzbrojí šesti půlpalcových kulometů.


Motor Wright R-3350-16 Duplex Cyclone byl přeplňován turbokompresorem a ve výšce 9 000 m dosahoval výkonu 2 250 koní.


Maximální rychlost byla dosažena ve výšce 9 750 m, protože motor nedosahoval potřebného výkonu a vývoj letounu se protahoval a navíc se jednalo o výškovou stíhačku, proto námořní letectvo neprojevilo o její výrobu zájem a projekt byl v roce 1945 zastaven a zrušen.
Curtiss XF14C-2 -


Curtiss XF14C-2 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#172399 Verze : 0
...
Curtiss XF14C-2 - ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm

ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF14C-2-t10405#31679 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více