Main Menu
User Menu

Šen-jang J-6

Shenyang J-6 / 歼-6

     
Název:
Name:
Šen-jang J-6
Originální název:
Original Name:
歼-6
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1959-DD.MM.196R Songling State-owned Machinery Factory, Shenyang, Liaoning
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1959-DD.MM.196R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik set / several hundreds
První vzlet:
Maiden Flight:
30.09.1959
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5172 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7560 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8662 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m
Délka:
Length:
12,54 m
Výška:
Height:
3,885 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
WP-6 o tahu 25,50 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1735 l (1800 l?)
2x 760 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1452 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
1400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2200 km
Výzbroj:
Armament:
3x kanon Typ 23-II ráže 23 mm


2-4x raketnice ORO-57K s 8 raketami ráže 57 mm
2x 250kg puma
Uživatelské státy:
User States:





?
?
?
Poznámka:
Note:
- mírně odlišná licenční varianta MiG-19S
- stroje vyrobené v letech 1959-1960 trpěly následkem "Velkého skoku" mizernou kvalitou, většina nebyla převzata dokud nebyly důkladně přestavěny
- v roce 1963 byla produkce obnovena s použitím ruských výrobních přípravků
- exportní označení F-6
- uživatelé s otazníkem mohli používat F-6C, které prameny často neodlišují od F-6
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Fighters. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0.
Pavlovský, Ivo; Ovčáčík, Michal; Susa, Karel. MiG-19 Farmer Day Interceptors & Two-seat variants. MARK I Ltd., Praha 2003. ISBN 80-900708-8-4.
Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skála, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví: Bristol Beaufighter/MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-t10401#544821Verze : 0
MOD
A jeden zabiják Phantomů z řad severovietnamského letectva.
Šen-jang J-6 -


URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-t10401#31671Verze : 1
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20786.htm

Šen-jang J-6 - F-6 19. peruti PAF.

F-6 19. peruti PAF.
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-t10401#544826Verze : 1
MOD
www.airforceworld.com

Šen-jang J-6 -


URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-t10401#544828Verze : 1
MOD
.
Šen-jang J-6 - Šen-jang J-6 s taktickým číslem 6066 sloužil v roce 1972 u 925. stíhacího pluku na letišti En Bai. Stroj později dostal na kovový povrch nástřik nepravidelných polí tmavě zelené barvy.

Šen-jang J-6 s taktickým číslem 6066 sloužil v roce 1972 u 925. stíhacího pluku na letišti En Bai. Stroj později dostal na kovový povrch nástřik nepravidelných polí tmavě zelené barvy.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-t10401#606416Verze : 0
MOD