Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2I
Петляков Пе-2И
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2I Petlyakov Pe-2I
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2И
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.02.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.02.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
06.04.1944
Osádka:
Crew:
2 + 5 předsériových
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7080 kg 15609 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8983 kg 19804 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9928 kg 21887 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,180 m 56ft 4,37in
Délka:
Length:
13,400 m 43ft 11,55in
Výška:
Height:
3,950 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
41,80 m2 449.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
214,90 kg/m2 44.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-107A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 1 214 kW (1 650 k), nominální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 4 500 m a maximální výkon 1 140 kW (1 550 k) v h= 1 200 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-107TL5 o průměru 3 100 mm
Klimov VK-107A twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,628 hp for take-off, 1,480 hp at sea level and 1,529 hp for combat power output at 3,940 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-107TL5 propeller of 10ft 2in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 460 l 541 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
656 km/h v 5650 m 407.6 mph in 18537 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
520 km/h v 6000 m 323.1 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,0 min do 5000 m 7,1 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9350 m 30676 ft
Dolet:
Range:
2275 km 1413.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v ocasním dálkově ovládaném střelišti

Pumový náklad:
1 600 - 2 000 kg pum ( 1 000 kg bylo uloženo v pumovnici a zbytek na vnějších závěsech).
One 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and
one 0.5 in flexible UBT in remotely controlled tail turret.

Bomb load:
3,527 - 4,409 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


Označení Pe-2I bylo použito na dvě zcela odlišné verze, jednou to byl těžký stíhač a podruhé to byl rychlý bombardér, Písmeno "I" zde neznamenalo Istrebitěl, ale bylo to pouze další písmeno v abecedě. Rychlý bombardér a střemhlavý bombardér byl založen na verzi Pe-2F, poháněn byl motory VK-107A. Letoun byl dvoumístný a v ocase bylo nově instalováno dálkově ovládané střeliště, to se však ukázalo jako nepříliš spolehlivé a nebylo vždy namontováno. Tato verze byla srovnávána s britským Mosquitem.
V. M. Mjasičev měl v plánu zvýšit rozpětí na 17,800 m, nosná plocha křídel by se zvýšila na 43,50 m2.
K sériové výrobě nedošlo, motory VK-107A byly přednostně určeny pro stíhače Jak-9U, a navíc byla obava, že pokles výroby v Kazani při zavedení nové verze by byl příliš velký.
NATO reporting name: Buck


There are two versions of the Pe-2 designated as Pe-2I. One was the Istrebitel (fighter).
This version however was not a pure fighter, but very versatile indeed. It was based on the Pe-2F, and powered by 2 × VK-107A engines. It could carry a bigger bomb load because of the mid-wing configuration. Also it was configured as a two-seater, with a remote-controlled mounting for a UBK gun in the tail. The wing structure was changed to that of the Pe-2B, with a significantly higher angle of attack.
Because of it's versatility and speed it was also often described as the Soviet Mosquito, or the Pe-2I Mosquito after the British fighter/bomber/reconnaissance aircraft. The only failings of the Pe-2I was the poor take-off and landing characteristics and the often not completed remote-control gun mount whose production turned out to be very cumbersome.
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
www.xs4all.nl
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2i.html
http://www.aviastar.org/air/russia/pe-2.php
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2i2.html
archiv autora

Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2I [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2I-kod-NATO-Buck-t103908#373403 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více