Název: Name: | Petljakov Pe-2I | Petlyakov Pe-2I |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2И | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.02.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.04.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 + 5 předsériových | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7080 kg | 15609 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8983 kg | 19804 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9928 kg | 21887 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,180 m | 56ft 4,37in |
Délka: Length: | 13,400 m | 43ft 11,55in |
Výška: Height: | 3,950 m | 12ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,80 m2 | 449.93 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 214,90 kg/m2 | 44.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-107A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 1 214 kW (1 650 k), nominální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 4 500 m a maximální výkon 1 140 kW (1 550 k) v h= 1 200 m. Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-107TL5 o průměru 3 100 mm | Klimov VK-107A twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,628 hp for take-off, 1,480 hp at sea level and 1,529 hp for combat power output at 3,940 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-107TL5 propeller of 10ft 2in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 460 l | 541 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 656 km/h v 5650 m | 407.6 mph in 18537 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 520 km/h v 6000 m | 323.1 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,0 min do 5000 m | 7,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9350 m | 30676 ft |
Dolet: Range: | 2275 km | 1413.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v ocasním dálkově ovládaném střelišti Pumový náklad: 1 600 - 2 000 kg pum ( 1 000 kg bylo uloženo v pumovnici a zbytek na vnějších závěsech). | One 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and one 0.5 in flexible UBT in remotely controlled tail turret. Bomb load: 3,527 - 4,409 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck Označení Pe-2I bylo použito na dvě zcela odlišné verze, jednou to byl těžký stíhač a podruhé to byl rychlý bombardér, Písmeno "I" zde neznamenalo Istrebitěl, ale bylo to pouze další písmeno v abecedě. Rychlý bombardér a střemhlavý bombardér byl založen na verzi Pe-2F, poháněn byl motory VK-107A. Letoun byl dvoumístný a v ocase bylo nově instalováno dálkově ovládané střeliště, to se však ukázalo jako nepříliš spolehlivé a nebylo vždy namontováno. Tato verze byla srovnávána s britským Mosquitem. V. M. Mjasičev měl v plánu zvýšit rozpětí na 17,800 m, nosná plocha křídel by se zvýšila na 43,50 m2. K sériové výrobě nedošlo, motory VK-107A byly přednostně určeny pro stíhače Jak-9U, a navíc byla obava, že pokles výroby v Kazani při zavedení nové verze by byl příliš velký. | NATO reporting name: Buck There are two versions of the Pe-2 designated as Pe-2I. One was the Istrebitel (fighter). This version however was not a pure fighter, but very versatile indeed. It was based on the Pe-2F, and powered by 2 × VK-107A engines. It could carry a bigger bomb load because of the mid-wing configuration. Also it was configured as a two-seater, with a remote-controlled mounting for a UBK gun in the tail. The wing structure was changed to that of the Pe-2B, with a significantly higher angle of attack. Because of it's versatility and speed it was also often described as the Soviet Mosquito, or the Pe-2I Mosquito after the British fighter/bomber/reconnaissance aircraft. The only failings of the Pe-2I was the poor take-off and landing characteristics and the often not completed remote-control gun mount whose production turned out to be very cumbersome. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 www.xs4all.nl http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2i.html http://www.aviastar.org/air/russia/pe-2.php http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2i2.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |