Bloch MB.130 M.4

     
Název:
Name:
Bloch MB.130 M.4 Bloch MB.130 M.4
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.130 M.4
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.06.1934
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3537 kg 7798 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6570 kg 14484 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,940 m 62ft 2in
Délka:
Length:
15,560 m 51ft
Výška:
Height:
5,800 m 19ft
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14Kdrs vzduchem chlazený přeplńovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 743 kW (1 010 k) a 809 kW (1 100 k) v h= 2 600 m.
Vrtule trojlistá.
Gnome-Rhône 14Kdrs fourteen-cylinder two-row air-cooled supercharged radial engine rated at 996 hp for take-off and 1,085 hp at 8,530 ft,
driving a three-blade propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
340 km/h v 4000 m 211.3 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
1300 km 807.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v předním střelišti,
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve hřbetní střelecké věži a
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: do 800 kg (4x 200 kg puma nebo 6x 100 kg puma nebo 8x 50 kg puma nebo 64x 10 kg. puma).
One flexible 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounts in the nose,
one flexible 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounts in the dorsal turret and
one flexible 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounts in the ventral gondola.
Bomb load: Up to 1,760 lb (four 440 lb or six 220 lb or eight 110 lb or sixty-four 22 lb of bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Viz historie letounu. The French Aviation Ministry request for a reconnaissance and tactical bomber. The MB.130 was an all-metal, twin-engine, low-wing monoplane with retractable landing gear.
Zdroje:
Sources:
Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918–1940 Docavia N°12, Editions Larivière
www.dassault-aviation.com
http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb130.html
http://fandavion.free.fr/Bloch_constructeur.htm
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-130-M-4-t1039#495646 Verze : 0
Stručná historie:

V srpnu 1933 vyhlásila technická služba francouzského letectva soutěž na vícemístný bojový letoun (Multiplace de combat). Tato kategorie letadel byla v té době dosti často požadována letectvy mnohých států a francouzské letectvo nebylo v tomto ohledu vyjímkou. Letoun této kategorie měl být schopen plnit mnoho úkolů a to zcela bez podpory vlastních stíhačů.
Do soutěže bylo přihlášeno celkem osm projektů, ale dva projekty zůstaly pouze v tomto stádiu, stavěno bylo tedy celkem šest prototypů Amiot 144, SAB AB-80, Breguet Bre 460, Farman F.420, Potez 540 a Bloch MB.130. posledně jmenovaný prototyp byl vyhlášen vítězem soutěže ač nedosahoval vyšších výkonů než konkurence.
Letoun byl dolnoplošník s celokovovou konstrukci, poněkud hranatých a nevzhledných tvarů, spočívajícím na pevném podvozku archaického vzhledu. Francouzské ministerstvo letectví objednalo 40 letounů, ovšem pod podmínkou, že pevný, mohutně kapotovaný podvozek bude nahrazen podvozkem zatahovacím, tato změna se brzy po zalétání objevila i na prototypu.
Brzy po podepsání kontraktu sama firma Bloch uznala, že tento letoun se svými slabými výkony nemůže plnit žádné bojové úkoly a začala s vývojem modernějšího letounu MB.131. Bloch MB.130 se tedy do výroby nedostal a zůstal pouze v jediném exempláři.

Použité prameny:
http://fandavion.free.fr/Bloch_constructeur.htm
http://fr.wikipedia.org/wiki/Bloch_MB.130
http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb130.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-130-M-4-t1039#495648 Verze : 0
Letoun byl vyzbrojem kulomety MAC 34, 7,5mm

Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb130.html
Bloch MB.130 M.4 -


Bloch MB.130 M.4 -


Bloch MB.130 M.4 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-130-M-4-t1039#337832 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více