Petljakov Pe-2A [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2A
Петляков Пе-2A
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2A Petlyakov Pe-2A
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2A
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.09.1943 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1943-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1943
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6035 kg 13305 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8320 kg 18342 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m 56ft 2,4in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,43in
Výška:
Height:
3,420 m 11ft 2,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2 435.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
205,43 kg/m2 42.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61B s nastavitelným úhlem náběhu.
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 484 l 326 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
537 km/h v 3900 m 333.7 mph in 12795 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
405 km/h v 3200 m 251.7 mph in 10499 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,25 min do 5000 m 10,25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8700 m 28543 ft
Dolet:
Range:
1150 km 714.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi
1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pro střelbu z bočních oken
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti
Pumový náklad: maximálně 1 600 kg
(6x FAB-100 v pumovnicích a 4x FAB-250 na vnějších závěsech)
One 0.3 in fixed ShKAS machine gun and
one 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and
one flexible 0.3 ShKAS machine gun for fired from port or starboard
one rearward firing 0.5 in UBT
one ventral turent 0.5 in UBT
Bomb load: maximum weight 3,527 lb (six FAB-100 internal and four FAB-250 etc.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


Hlavní změny:
- úprava ocasních ploch -zvětšení plochy kormidel
- inovovaná kabina
- instalace výkonnějších motorů VK-105PF
- úprava chladícího systému
- aerodynamické zjemnění (anténí stožárek, vnější závěsníky, kapoty motorů atd.)
NATO reporting name: Buck


?
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2a.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2A-kod-NATO-Buck-t103810#373155 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více