MiG-17PF IW-21

Typ:
Type:
Mikojan-Gurevič MiG-17PF
Výrobce:
Producer:
Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1956
Výrobní číslo:
Construction Number:
-
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.1956-01.07.1958 IW-21
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.09.1969 zrušen a sešrotován
DD.09.1969 decommisioned and scrapped
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-IW-21-t103798#373127 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1956
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.09.1969
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.1956-01.07.1958 1. stíhací letecký pluk
DD.MM.1956-01.07.1958 1st Fighter Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
17.05.1955-01.07.1957 IW-21
01.07.1957-DD.09.1969
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.1956-DD.09.1969 standardní (high visibility)
17.05.1956-DD.09.1969 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.1956-DD.09.1969 standardní vojenská
DD.MM.1956-DD.09.1969 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.1956-DD.09.1969 kov, stříbrná
DD.MM.1956-DD.09.1969 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
Letectví a Kosmonautika 11/2006
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-IW-21-t103798#373128 Verze : 1

Diskuse

Průběh služby/zařazení letounu MiG-17PF IW-21 u útvarů:


V r. 1955 12 ks dodaných letounů MiG-17PF (SP-7) s RL RP-1 bylo zařazeno po 6 ks k:
1. letce 1. stíhacího leteckého pluku s "kódy" IW-XX
a
1. letce 11. stíhacího leteckého pluku s "kódy" HF-XX.


Po dodání dalších 12 ks MiG-17PF (SP-8) bylo 6 ks MiG-17PF (SP-7) od 11. slp předáno k 1. slp
a 1. letka 11. slp byly vyzbrojena 12 letouny s RL RP-5.
"Typová unifikace u obou přepadových letek byla s obledem na rozdílné parametry palubního RL naprosto logická" - vzpomínali jejich piloti, kteří je "létali" od samého počátku - na př. J. Novák, M. Špinka, J. Palečný, .. .
(Shodný názor po stánce inženýrského zabezpečení mě sdělil i tehdejší starší technik 1. letky 11. slp)



Od DD.MM.1956 byly všechny letouny MiG-17PF (SF-7) 1. letky 1. slp ozn. kódy IW-10 až IW-21 (12 letounů).
Dokladuje to fotografie zmíněného letounu z r. 1956.



Zda byl tento letoun "celou" dobu (nebo z počátku krátce - 1955/56 i u 11.slp) nebylo zatím spolehlivě zjištěno).


DD.MM.1955-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-30.06.1957 1. stíhací letecký pluk


Útvarové označení:
DD.MM.1955-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-30.06.1957 IW-21


Po tomto datu letoun dále zůstal u útvaru, ale nadále byl označen "taktickým" čtyřmístný číslem (dle výrobního čísla) na zádi trupu.


Kdy byl od 1. slp předán k 2. sld není ZATÍM doloženo.


K 01.10.1958 zůstavalo u 1. slp již jen 8 ks letounů MiG-17PF (SP-7).(U 11. slp pak 4 ks MiG-17PF (SP-8).


Zdroj: Vlastní archiv letadel
Poznámky z archivu Ing. Miroslava Irry
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-IW-21-t103798#373129 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více